Söndag 29 april

I dag jobbae vi i trädgårde, Körde ut bilen från garaget. Grannen Göran kom och hjälpte mig att bära ut trädgårdsmöblerna till altanen. Jag åkte till Willys och köpte grillkött, åkte förbi ok på vägen hem köpt eblomjord ogödsel, jord till urnor mm. samt kalk. Kalkade den del av gräsmattan som var kvar. Vi grillar och myser när vi äter ute på altanen nu är det vår.


grillen laddad med fläskkött och majskolvar gott va?

Krattar upp lite kvistar och slänger dem bakom komposten. Elin lanterar om blommor, jag hinner sätta Tagetes frön som legat och väntat på att få kommai jorden. Solen sken det var varmt och skönt måbärsbuskarna i häcken är alldeles gröna. Tyvärr börjar björkarna bli det också och de är fulla av pollen som vi stackars pollenallergiker får lida av.
Sover en 1 timme på em går upp 5. Jobar med deklaraionerna. Gör klart företags deklarationen. När jag går elektroniskt fungerar inget trots att jag fördelar om ränte utgifterna så minskar inte Elins kvarskat. Dåligt system av skatteverket. Skiter i att lämna in dem elektroniskt de får ta emot den på papper istället.

God natt alla i morgonär det sista april var försiktig med raketer och majbrasor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0