Skärtorsdagen 5 april

På fm går vi stavgång upp förbi transformatorn och via regementsvägen förbi skjutbannan över Svärdsjö vägen och upp branta baken parallelt med vägen och ner till Haraldsbo en sträcka på 8 km ung.
Det gick bra var lite segt i början men efter vila och en apelsin gick det bättre. Härligt att komma ut och röra sig igen. Känner att jag behöver jobba upp kondisen en del.
Duschar och äter jättegod lunch gulashsoppa. Sover middag några timmar. Vaknar strax före fyra hör ett välkänt kvitter. Det är Lukas och Anna som kom på besök. Oj vad kul att träffa Lukas det är över två veckor vi sågs sist. Han har blivit jätteduktig på att prata säger momo och mofa. mamma förstås. Och när Anna säger var är Lukas pekar han på sig själv.


Lukas får mat och som vanligt äter han jättebra.

Lukas shakar vid synten som han älskar att spela på

Jag går ut och jobbar lite iträdgården ska strö ut kalk över gräsmattan. Lukas kommer ut en stund han har fått en vattenkanna men när han ska vattna blommorna i rabbatten häller han på vatten så han blir alldeles blöt.
Det var så otrevligt att Anna fick lov att åka hem med honom.
Jag strör ut kalken, men jag behöver nog köpa en påse till om jag vill täcka hela gräsmattan. Jag klipper det sista äppelträdet så mycket jag kan. Det är några grenar längst upp som jag ej når man måste stå på stegen för att nå grenarna i toppen. Men det hoppas jag Oscar kan hjälpa mig med. Han kommer hem i kväll vid 22 tiden med tåg från Stockholm.På kvällen ser jag lite innebandy tyvärr förlorar IBF Falun mot Storvreta  med 5-6. Nu står det 1-1 i matcher. Nu får Falun ta Storvreta i nästa match i Uppsala.

Växlar över till slutspelshockey. Aik- Skellefteå kommer in det står 0-0 men efter några minuter gör Aik 1-0 i powerplay. Innan andra perioen är slut gör Aik 2-0 tyvärr.
Nu är det tredje perioden och Skellefteå reducerar till 2-1 i powerplay och det är ca 14 minuter kvar.
Råttorna skämmer ut sig som vanligt och kastar in saker på isen.
Hoppas Skellefteå kvitterar och vinner matchen och går till final mot Brynäs.
2-1 3minuter kvar Skellefteå trycker på.
Men Aik fredar målet och vinner matchen. Nu blir det en avgörande match på lördag uppe i Skellefteå vilken rysare. Heja Skellefteå.
I morgon ska jag och Oscar se Leksands sista match för den här säsongen. Tyvärr betyder den inget nu när vi fick stryk i Timrå. Men det vore skönt att vinna över Örebro hemma. Har redan sett två förlust matcher hemma mot Örebro så imorgon förväntar jag mig en hemmaseger. Jag tror gallerkedjan kommer att avgöra den matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0