Påskafton 7 april

Vid 11,30 åker vi till Strandbro Borlänge till Jonas och Marie för vi ska fira påskafton där. Vi har knytkals vi har med oss rökt lax och sås.
Vi har det jättemysigt där vi får se de nykläckta små kycklingarna och hönorna och de två tupparna.


Här är jonas med kycklingarna och hönsmamman.

Oscar och jag går en liten promenad bort mot Nybro backen det var riktigt skönt.


En gammal lada ute på en åker.



Jan-Eric med Nybrobacken i bakgrunden.

När vi kommer tillbaka får vi vänta lite med påskmiddagen för farmor är lite försenad. Hon åker färdtjänst från Leksand. När hon kommer så äter vi en god middag med varmrökt lax sås och goda färska Strandbro ägg från äkta Hedemora höns.


Här sitter vi på altanen och äter middag.

Hönorna går utanför vi tittar på dem och det verkar som om de tittar in på oss också.



Hönorna har fått lite potatiskal som är rena hönsgodiset.


Jag fick hålla i tuppen Gandalf som kom på besök.

Vid femtiden åkte vi hem till Falun efter en jätteskön och mysig dag hos Marie och Jonas.

På vägen hem stannar vi vid Willys och jag och Oscar handlar lite.

När vi kom hem sätter jag på tvn och hinner precis se Skellefteå besegra AIK.
Oj det ska bli kul att se final matcherna mellan Brynäs och Skellefteå i den serien håller jag på Brynäs.




Kommentarer
Postat av: Anette

Ha en riktigt skön påsk!!

//Anette LIF

2012-04-08 @ 08:18:02
URL: http://aidlarna.blogg.se/
Postat av: Jan-Eric

Glad påsk önskar jag dig Annette

2012-04-08 @ 21:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0