Onsdag 4 april

På fm åker vi till Ica Maxi för att handla. innan tar vi vägen förbi ok och lämnar in tidningar förpackningar med mm på oks miljöstation. Allt gick mycket bra vi storhandlade inför påsk det var inte så mycket folk så det flöt på bra. När vi var på väg mot kassan ringer telefonen , det var Jonas som berättade att han och Marie var med i Dalarnas tidningar t.om. på första sidan i Borlänge Tidning. Jag köper en falukurir och i en bilaga djursajten är det en artikel om Jonas och Maries Hedemora höns.  Jonas och Maries Hedemorahöns.
Efter lunch gick jag ner till skolan kl.12,30 ska jag ha lektion med min elev jag genomför Kemi A kursen med. Vi jobbar med hur man namnger olika estrar. Vi går också igenom primär, sekundär och tertiära alkoholer mm. Efter lektionen jobbar jag lite med hemsidorna uppdaterar ett par sidor, tar bort matsedel v13 som råkat bli kvar denna vecka.
Fortsätter sen ner till biologisalen jag har fått en massa akvarieväxter från Marie och Jonas. Innan planterar växterna gör jag rent akvariet tappar ur drygt halva vattenmängden gör rent rutorna och täck glasen. Gör även rent filtret i reningspumpen. Planterar växterna fyller på vatten och sätter igång filterrengöringen. Det blev riktigt fint.


Skolans akvarie rengjort och med nya växter.

Efter jobbet med akvariet går jag hem. I trädgården träffar jag på Marcus han har kommit från jobbet i Hede. Han stannar hos oss över natten. Jättekul att träffa Marcus han krattar i  trädgården och klipper resten av äppelträden.
Jag går in och sover 1,5 timme på em.
Går upp vid halv sex äter middag en jättegod laxjanson som Elin lagat.
på kvällen myser jag och Marcus med en triller vi ser via Hedweb seeking Justice en riktig triller.
Efter filmen ser vi slutet av Champions League matchen mellan Chelsea och Benfica. Fast det var på slutet var matchen riktigt spännande. En Chelsea spelar går med bollen från sin planhalva lurar att par motståndare och säter bollen i krysset en helt otroligt mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0