Onsdag 18 april

Går upp strax före 7. Går ner till HBO  kl 9 ska träffa min rektor Christel och diskutera min tjänst inför nästa läsår. Vi kom överens om en 50% ig  tjänst i fall jag är helt frisk i höst. Ska jag fortfarande gå på cellgifter i höst får jag fortsätta med 25 % som jag har nu.
När jag kom hem och räknade lite på en 50% tjänst så ser jag att det blir svårt att klara alla utgifter på den. Jag får nog gå upp på 75% istället. Jag kom också på att det inte var med något om uppdatering skötsel av Naturs och HBO s hemsidor i tjänsten. Jag hoppas att dessa uppgifter ska betalas med tjänstgörings tid.Och att det ej förutsätts att vi ska göra en massa uppgifter utan ersättning nu när vi övergiver det utmärkta PT systemet där alla utförda uppgifter fick sin ersättning i utförd arbetstid.
Matar fiskarna innan jag går hem. När jag kommer upp till parken ser jag Elin på cykel och tränongskläder. Ska du följa med och cykla, Ja jag försöker hinna upp dig.
Jag går in byter om cykelbyxorna på. Iväg mot Hosjö möter Elin nära Korsnäs Klubbstuga hon hade väänt och var på väg hem.


Här cyklar jag i Hosjö.

Jag kände mig såpigg at jag fortsatte runt Hosjön
Stannade vid kanotklubben vid Hosjöholme och käkade ett äpple.



Käkar äpple vi Hosjöholme kanot klubbens bänk.

Iväg och uppför första backen det gick bra meeen nästa backe vid Främsbacka fick jag gå uppför. Ner förbi Rottneby upp över Helsingberg och hem.
Det gick jättebra var riktigt pigg känner inte av något illamående förutom lite i morse men då tog jag två pimperal och det försvann.
Äter lunch och sover middag i nästan två timmar.
Senare på em åker vi med kläder mm. till Margit Rapp. Vi åker förbi Anna och hämtar en säck med kläder. Hon kommer med vagn med Lukas som strålar när han får se mommo och moffa. Såpecielt mormor är väldigt populär. På fredag ska vi passa Lukas hela dagen det ska bli roligt.
För er som vej vet vem Margit Rapp är.  Margit samlar in kläder husgeråd möbler med mera. I en stor lagerlokal i Roxnäs industri pområde. Allt åker hon med till Lettland där behövande kommer och får det de behöver. Blir det något över får socialen i Lettland ta det för framtida behov.
Margit är nu 82 år men fortsätter fortfarande.
Hon blev Svensk hjälte för några år sedan,
Margit Rapp en svensk hjälte



Elin och Margit vid ingången till förrådet. Se vilket stort förråd och hur mycket grjor hon har. Hon brukar åka med minst två lastbilar till Lettland,
Varje resa Margit gör kostar ca 100000kr. Det får hon ihop varje gång genom gåvor och lite ssponsorer.
Jag hoppas ni som läser detta vill stötta Margit genom att sätta in en slant på hennes postgiro.
PGnr 63228310-5 mottagare : Margit Rapp

Några länkar om Margit:
Margit vår moder Teresa

Margit Rapp laddar för 96:e resan i höst


Margit Rapp en svensk hjälte


På kvällen skriver jag detta inägg på laptopen.Samtidigt ser jag Champions League matchen mellan Chelsea och Barcelona. Tyvärr vinner Chelsea matchen med 1-0 ett mål gjort i slutet av andra halvlek.
Men ingen oro Brca tar Chelsea hemma på Bernabeu stadion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0