Måndag sista april

På fm ringer jag skattemyndigheten. Efter en halvtimme kommer.vi.underfund.med varför skatteuträkningen ej stämde igår. Jag hade.lagt ett underskott på överskott. Skönt nu ska jag försöka jämna.ut.mellan mig och Elin så hon slipper betala.så.mycket i kvarskatt. Cyklar iväg till vårdcentralen för att ta.blodprov.imför cellgifterna jag ska få på onsdag. Jag sitter just och väntar på.min tur, passat på att skriva lite på.min mobil Galaxcy s2. Jag har nr38 och nuär nr 37 inne hos syster, har snart väntat 10minuter. Pratar pratar lite.med en rngelsman som är här med sin fru.Dr har inga.majbrasor i England. Brasor har de i november. Nu.har det gått 20 minuter puh det tar tid idag. Jag kom in strax efter jag skev föregående mening. Provtagningen gick bra nu får vi hoppas på fina värden. Jag cyklar hem. Jobbar med ddeklarationerna. Jag upptäcker att hur än mycket avdrag på räntorna jag föröver till Elin blir det lik förbannat lika mycket i kvarskatt. Ringer skatteverket äntligen när jag talar med den tredje personen idag på skatteverket får jag förklaringen. Det beror på rotavdragen Elin har fått för mycket i rotavdrag så alla avdrag som går att göra är redan uppätet av rotavdragen. Om jag lägger alla ränteavdrag på mig får jag dock tillbaka nästan lika mycket som Elin får lov att betala. Hade jag ej upptäckt det hade skatteverket snuvat oss på ca 5000kr. De borde fördelat räntekostnaderna så det blir bäst men nej det gör dom ej så var noga när ni gör era deklarationer.Äter middag sover middag i nästan 3 timmar. Efter det jobbar jag klart företagsdeklarationen nu är allt klart i morgon lämnar jag in dem. Ska ju in och demonstrera på 1:a maj i samling vänstern. Tänker bära mitt plakat för satsning på skolan den är alltid aktuell. Då passar jag på att lämna deklarationerna. Jag börjar också att bränna DVD åt Anna för bröllopet.



Det blommar en blomma i akvariet även där är det vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0