Måndag 23 april

Vaknar och går upp tidigt , lägger ut min namninsamling i personal rummet.
Så här har jag skrivit.

Till

Skolchef Jonatan Block

Skolkontoret, Falun

Och Skolnämnden i Falu Kommun

Vi lärare vid Falugymnasium proteserar mot beslutet att skrota PT systemet och införandet av Uppdragsdialog inom Falu gymnasium

Vi lärare inom Falu gymnasium protesterar kraftigt mot införandet av Uppdragsdialog, som enda möjliga instrument för tjänstefördelning. Vi protesterar starkt och ifrågasätter varför ett system som verkligen fungerat och använts under ca 10 år ska skrotas. Ett system som dessutom lovordats av andra skolor  när vi visat och berättat om vårt PT system på fackliga konferenser.

Pt-systemet, som utarbetades av skolledningen på Haraldsbogymnasium för 10 år sedan, har fungerat bra med de schabloner för arbetsbelastning som använts. Dessa har under åren utvärderats och justerats inom hela Falu gymnasium. Skyddsombuden har lovordat systemet, eftersom det faktiskt medfört en jämnare arbetsbelastning. De som tidigare haft en tendens att ta på sig för mycket fick nu svart på vitt att de redan har tillräckligt i sin tjänst, vilket hindrat vissa från att ”gå in i väggen”. Ett införande av det godtyckliga uppdragsdialogen kommer att innebära en ökad arbetsbelastning för oss.

Många kommer att krokna och risken är att fler går in i väggen. Resultatet kommer att bli ökade sjukskrivningar och på så sätt kommer systemet att vara kontraproduktivt.

Vi önskar arbetsro och vill fortsätta med det system som vi tycker har fungerat bra. Vi vill ägna vår energi åt att göra ett bra jobb med eleverna, inte skriva på protestslistor!

Jag fortsätter till X2E där jag ska ha biologi och kemistuga. De enda elever som kommer är några som behöver hjälp med datasalar som ej fungerar. Jag ringer till helpdesk och anmäler problemet de lovar att skicka ut någon direkt. Jag skriver ochså klart nyheten om en vampyrsberättelse. Matar fiskarna går sedan hem äter lunch och sover middag i nästan två timmar som tur väcker Elin mig i tid innan 16,00. Upp och snabbt iväg till Idrottshallen det är ju innebandy dags. UIdag var det dålig uppslutning 5 st det blev liten plan och spel 2 mot 3. Det gick bra och var riktigt kul. Efter innebandyn blev det styrke träning i gymmet. Kändes bra det också men jag känner lite illamående. När jag kom hem tog jag två pimperan mot illamående och efter ett tag känns det rikigt bra igen.

Äter middag och går sedan ner och jobbar på detta inlägg. Jag jobbar också med bröllopsfilmen som snart är helt klar.

Nu har fler tulpaner slagit ut i rabbatten våren går framåt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0