Måndag 16 april

När jag går upp kvart i 7 är det fullt snöfall ute med några cm blötsnö. Vintern har kommit tillbaka. Tur att jag inte bytte till sommardäck igår. Hade tänkt det men Elin hindrade mig och det var nog klokt. Kom på att jag kan ju lämna in dem för byte med vår granne Rolf Ericsson Bil eller Falu Motor som jag envisas med att kalla Volvo.

Snöfall på morgonen hela tomten var full av snö. Se det snöar .........


Går ner till skolan strax efter 8 jag ska ju vara skrivvakt kl.8,40 trodde jag. Går förbi personalrummet tittar i provvakts facket men det är inga nya prov där, jag tömde ju det igår.
När jag kommer till X1G en kvart över 8 står redan Per och Gunnar och Per_erik där, det visar sig att omproven startar kl. 8 . Det hade jag ingen aning om. Det var tur att jag kvällen innan dukat fram alla proven på katedern så att det gick lätt att dela ut proven. Tack för hjälpen mina kära kollegor.
Det kom två elever lite senare också.
Medans jag sitter och vaktar eleverna kan jag jobba lite med hemsidan uopdaterar ung. 30 hemsidor så att de numera gäller till den 15 oktober.
Efter en timme kvart över 9 var alla klara med sina prov.
Jag packar ihop går hem stannar vid elevklippet för jag behöver klippa skägg och hår.
Går hem med bärbara datorn tar etiketten för blodprovetgår till vårdcentralen och tar blodprov inför cellgiftsbehandling imorgon tisdag den 17 april. Allt gick bra och jag går  hem. Äter lunch och går sedan och sover middag i nästan 1,5 timme. Vaknar 20 minuter över tre. Klär på mig tar träningväskan och går ner till Idrottshallen. Det är ju måndag och dax för innebandy. Först är jag ensdam men till slut blir vi 6 st. Vi spelar på liten plan med små mål. Det går riktigt bra för mig orkar springa lite emn jag är inte så snabb. Vi förlorar första matchen men vinner den andra. Det var kul och man blev rejält svettig. Avslutar det hela i gymmet även där gick det riktigt bra.
Går hem det har slutat regna men nu är all snö borta det blev ett kort återfall i vinter.


Ordningen återställd vår igen på månstigen 12

På kvällen jobbar jag med detta inlägg och med stationäradatorn som strular igen men med lite knåp och en återställning via felsäkert läge fungerar den igen.

Letar erfter någon kanal som sänder matchen Storvreta - IBF Falun.
Men hittar inte någon kanal. Däremot hade DT.se en direkrrapportering. Det stod tydligen 3-3 efter två perioder men nu står det 7-3 till Storvreta i sista perioden. Det ser mörkt ut det verkar som Storvreta vinner och går till sm final. Skit också hade hoppats på IBF det såg ju så bra ut senast med 7-1 vinst. Men det blir som med Leksand att komma igen i nästa säsong.
Däremot så vann Brage med 2-1 heja Brage det är Laget.
8-3 nu och godnatt IBF Falun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0