Lördag 28 april

Vaknar 9 går uåå käkar frukost känner mig mycket bättre idag. Byter om till cykling, Skönt väder ute med sol, beslutar att cykla runt Varpan, det gjorde jag senast i oktober förra  året. Cyklar via Tisken in till stan. är törstig sätter mig på en bänk utanförÅhlens, upptäcker då att jag har glömt vatten flaskan hemma. Fortsätter cykla vid Bergnäset stannar jag hos Thomas Sundqvist en kär kollega från Haraldsbogymnasiet som numera jobbar på
Soltorgsskolan i Borlänge. Jag får ett glas vatten och jag och Thomas sitter och snackar om allt möjligt i ett bra tag nästan en timme. Det var jättekul att träffa Thomas igen och att sitta och prata.
Jag cyklar på runt Varpan solen skiner och det är härligt att cykla.


Fint Badhus vid Varpan nedanför Bäckehagen


utsikt över sjön Varpan

 Blir lite trött men efter att svängt av på vägen mot Österå sätter jag mig efter vägkanten och äter ett äpple. Fortsätter lite trögt i uppförsbackarna men det går bra. När jag har kommit till cykelvägen ovanför Brittsarvet vilar jag i diket ch äter en clementin. Det var skönt att ligga där i solen och vila det var nästan så jag somnade.


Här vilar jag skönt i diket och värms av den sköna solen.

 Upp och hoppa och iväg cyklar med hyfsad fart resten av vägen hem, förbi Icamaxi och bakom Ica ser jag att de nya affärshusen redan vuxit fram. Kommer hem cahalv fyra trött hungrig men väldigt belåten över att ha klarat av cykelturen runt Varpan. En sträcka på
31,8 km. Äter middag och sover en knapp timme går upp strax före 16. Börjar jobba med deklarationen ska försöka göra klart företagets ikväll. Ser lite förstrött på hockeymatchen Sverige mot Ryssland. Där leder Ryssland med 3-2 några minuter in i tredje perioden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0