Lördag 21 april

Vaknar och ser ut fullt med snö igen,det hade snöat i natt. Oj jag har ju betällt hjulbyte uppe på Volvo på onsdag men det är nog lungt all snö har nog smält ner till em.


Snö på Månstigen igen.

Jag känner mig lite trött och lite illamående får ta två tabletter pimperan mot illamåendet de brukar verka bra.
Jag går en stavgångspromenad går ner förbi skolan passar på att mata fiskarna. När jag är alldeles nära Håkan funederar jag på en formulering i mitt förslag till namninsamling mot det nya sättet att göra tjänste fördelning.
Säger man Vi lärare på Falu Gymnasium eller i . Jag tittar in till Håkan han är ju svensk lärare. Ja man kan nog säga både på och vi men vid är nog bättre och det tyckte jag också. Jag fortsätter sedan till Roxnäs där jag vilar en stund käkar ett äpple och lyssnar på vågsvalpet. Fortsätter sedan hem det gick bra trots att jag kände mig väldigt trött i början men det gick tack och lov över.
När jag kom hem fick jag äta en jättegod fisksoppa med spenat och lax som Elin lagat.
Efter lunchen sov jag som vanligt middag idag i två timmar.
På em går vi igenom tre flyttkartonger med mina böcker. två stora påsar går till återvinning snart har vi röjt undan allt nere i källare.
Jag skriver klar protestskrivelsen i morgon sk jag skicka de vidare till andra skolor och trycka upp den och lägga ut den i vårt personalrum. Nu är den kämpande magistern igång igen.
Påkvällen skriver jag klart detta inlägg samt börjar titta på årets deklaration.
Käner mig fortfarande trött men som tur var försvann illamåendet, så det blir tidigt i säng ikväll.
Jag hinner också lägga in nästa veckas matsedel på haraldsbogymnasiets hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0