Fredag 20 april

Vaknar halv 8 går upp käkar frukost och duschar. Kl 9 kommer Jonas med Lukas. Lukas ska vara hos mommo och moffa idag det ska bli jätteroligt. Vi leker med han med leksaker och han sätter på keyboardarna och shakar som vanligt. Han äter en stor portion mat Elin går ut med Lukas och leker ute en stund innan hon går iväg med honom med vagnen.
Jag var så trött att jag fick sova lite redan på fm. När jag vaknar efter en knapp timme sover Lukas lugnt i vagnen. Innan var de inne en stund då när Lukas såg att dörren var stängd till mitt rum sa han sjyss sjyss och höll för munnen med ett finger. Precis som mormor gjorde i förra veckan.
Jag går upp äter lunch och går ner tll HBO jag har undervisning med Gustav som jag läser in Kemi A kursen med. Vi går igenom lite av övningsuppgifterna inför organprovet han ska ha nästa vecka det går alldeles utmärkt.
Jag går hem Lukas är vaken nu och vi får leka med han.
Jonaskommer lite senare vi halv fem och hämtar honom. men va underbart det är att ha en sån liten guldklimp. När jag står på knä och säger får morfar en kram kommer han fram till mig och ger mig en kram. Undra på att man tycker det är underbart morfar får nästan en tår i ögat av lycka. Lukas är rena mirakelmedicinen för mig.
På kvällen jobbar jag med ett utkast till en namninsamling i protest mot Falu Gymnasiums nya sätt att bestämma tjänsterna den sk. Uppdragsdialogen. Ett system som kommer att leda till ökad arbetsbörda för många av oss. Vi hade tidigare ett välfungerat system utprovat i över 10 år som andra skolor är väldigt avunsjuka på oss att vi har och som de gärna vill införa på sina skolor. Systemet kallas PT personlig tid där man får mer pt om man har större klasser etc. Och där man får pt för andra uppgifter som programinformatör etc. Det har inneburit en jämnare betsbelastning och att man har sett när någon tagit på sig för många uppgifter. Nu ommer många  att bli trötta och slut sjukskrivningarna kommer att öka så det hela är klart kontraproduktivt.
Nu är Magister Hagberg igång och kämpar för skolan igen. Detkanske blir som förra gången med protestvandring runt Stora Torget.
Jag jobbar också med skolans hemsida och lägger ut nästa veckas matsedel.

Oj nu snöar det intensivt igen.
Jag ska försöka titta lite på deklarationerna en stund  innan jag hoppar i säng.

Det blev inget titt på deklarationer för jag fick ett Skype samtal från Frankrike Brest och min kära kollega där Andre och hans fru Francoise. Vi hade tidigare ett utbyte med en skola i Brest. Jag har bott hos dem två gånger liksom Andre har bott hos oss sista gången var Francoice Andres fru med.
Det var jättekul att prata med André och Francoise.
Här är en skärmbild när vi Skypar Andre, Francoise och jag i hörnet. Leve Skype



Så här ser jag ut när vi Skypade Andre skickade bilden till mig.

Godnatt sov gott. Jag ska hoppa i säng innan 11 för jag är fortfarande lite trött.

Innan jag la mig såg jag det här på Facebook
Filip Forsberg, Mattias Nilsson och Jacob de la Rose är, tillsammans med de andra grabbarna i Sveriges J18VM-lag klara för final.Detta sedan man nyss slog finnarna med 7-3. Filip och Jacob stod för ett mål och ett assist var.
Finalen spelas på söndag klockan 16:00.

Jättekul att det går bra för leksands pojkarna i junior vm. Nästa säsong kommer de att vara kanonbra och föra upp osstill eliten igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0