Tisdag 27 september

Äter frukost halv 9. Efter frukosten lite vila somnar faktiskt en stund. Ger mig iväg på en stavgångstur innan lunchen. Går efterFyrisån på östra sidan går sedan över till västra isdan vid kungsängsbron. Går en bit mott Ulltuna men vänder snart hem igen och går nu på västra sidan. Gör små intervall med jogging. Allt känns bra ska träna upp mig med stavgång för på torsdag ska jag gå gula stigen som är 10 km långt är ej ej slut när jag kommer fram tänker jag gå stigen tillbaka.


Liten stunds vila vid Fyrisån.


När jag cyklar och närmar mig studenternas ringer telefonen. Det är Andreas som ringer Han säger vi är fem st här vi sjukhuset och vill gärna träffa dig(elever från min förra klass som gick ut 2010). Jag förklarar vad jag är "ok vi cyklar ner och möter dig eftervägen vi parken"
Vi träffas efter vägen va kul att ses. De berättar vad de studerar jag berättar lite om hur jag mår och vad jag gör nu strålningen hotellet etc.
De har åkt hit på lunchen för att träffa mig man blir väldigt rörd och glad vilka elever man har haft här har vi empatin igen som jag pratat om tidigare i bloggen.


Anders, Kajsa, Andreas, Björn och Jakob från min klass Nv3A 2010.

Jag får en jättefin blombukett. Tack så mycket för den. Den har jag satt i dagrummet där vi sitter och fikar och pratar efter middagen.
Med blommorna var ett kort.


Med blommorna fanns ett kort. Man blev rörd och tårarna kom när jag läste det. Jag tänker också på er NV3A 2010 och alla andra elever man haft genom åren. Det är härligt att ha ett yrke där man går med glädje till jobbet varje morgon. och det är tack vare er ni underbara ungdomar.

Cyklar hem duschar käkar lunch kycklingfile med potatismos jättegott men kan ej äta upp potatismosen för den otäcka smaken som kommer när man äter kolhydrat rik kost gör det helt omöjligt.
Cyklar till strålningen strålas och cyklar hem. Vilar en stund på em också. Cyklar sedan till Biotopia biologiska museet i Uppsala. Det var väl inte så speciellt en presentation av olika biotoper i Uppland.
I ena hörnen ligger Hugos cafe han som har så god itlaliensk glass tillverkad bara av naturliga råvaror. Jag köper en full låda med kulor får några rån på köpet. Tämnker överraska gänget med glass till kaffet. Cyklar tillbaka snabbt till hotellet för klockan är snart 17.00 och serveras middagen
Efter middagen blir det glass fest till fikat gissa om den överraskningen var populär.


Jan-Eric käkar glass lägg märke till de fina blommorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0