Onsdag 7 september

Går upp tidigt för kl 8,33 kommer Elin på besök med Intercity tåget från Falun. Det regnar när jag går och möter Elin på stationen tåget är nästan en halvtimme försenad. Vi går hem till hotellrummet Elin kan inte hålla sig utan efter ett tag börjar hon att städa och ordna om i rummet. Ställer undan resväskan och hänger in kläder etc.
Vi går ut och äter lunch på Korfu en grekisk restaurang nära hotellet. De har flera dagens rätter vi tar slottstek som var mycket gott. Jag cyklar snabbt upp till strålningen och tillbaka. På em efter att ha vilat lite enligt Elin så snarkade jag rejält går vi upp till slottet. Efter att ha gått runt hela slottet hittade vi Upplands konstmuseum som var vårt mål. De hade utsällningar i 3 plan första var om Uppsala Ekeby och dess konstkeramik mm. PÅ andra planet var det univeristetets samlingar många pampiga gamla tavlor. På nästa plan var det olika Upplands konstnärer från olika tidsåldrar ex. Liljefors med vänner det var mycket sevärt.

Elin kämpar sig uppför slottsbacken


Domkyrkan bild tagen från slottets baksida.


Slottsgården.

Efter att ha vinkat av Elin 19 26 på perrongen, går jag till mitt gratis gym. Det var första gången det var väldigt fräscha redskap. Motionscykeln hade en skärm där man kunde välja olika tvkanaler och medans man cyklade kunde man se på tv samtidigt. Inger det vore väl något för HBO s gym. Gymmar en dryg timme det gick bra fick dock minska på vikterna. Efter träningen gick jagb och åt på en Indisk restaurang det var buffe så jag är proppmätt nu men det var jättegott.
Får just nu hör på nyheterna i tv veta att Stefan liv har dött i en flygolycka tillsammans med hela hans ryska lag.
Tankarna går till hans fru och barn han blev bara 30 år en stor förlust för svensk  hockey.

Reuters nyhet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0