Onsdag 28 september

Vid frukosten säger Britta ( jobbar på Gläntan där vi äter frukost,lunch och middag)som är kusin till Birgitta Berggren en mycket god gammal kollega till mig också biologilärare. "Vet du att Birgitta är i Uppsala och passar barnbarn". Det visste jag inte men jag ringde upp henne. Det gick bra för henne att träffas på fm. Bu
Birgitta kom till hotellet vi satt i sällskapsrummet och pratade länge ända fram till lunchen. Vi åt lunch tillsammans vilket var mycket trevligt. Vi skildes efter lunch vi kom överens om att träffas igen i höst och då i Plintsberg är sugen på att se deras tama goa får.
Kl 11,15 hade jag stråltid strålning nr 26 nu är det bara fyra strålningar kvar. Efter strålningen fick jag träffa läkaren. Det var en ung mycket trevlig kvinnlig läkare som ursprungligen kom från Bangladesch.
Jag blev sjukskriven fram till och med 28 oktober. Efter strålningen blir man stråltrött i några veckor.
Efter 4 veckor kommer jag att få göra en datotomagrafi på hjärnan. Efter 6 veckor blir det en vecka med cellgiifter hög dos. Och så sk adet fortsätta flera månader. Man kan inte så något resultat för tidigast 2 månader efter strålningen.
Men efter sista strålningen är det slut på cellgifterna. Jag ska också trappa ner cortisonet succesivt med två tabletter varje vecka med start om två veckor. Ska bli skönt att inte äta så  många tabletter.

I kväll åt jag ingen middag för ikväll ska grabbgänget på hotellet gå till Olearys och se Milan- Viktoria Plzen. Jag föreslog det i början av veckan och de hakade på det ska bli riktigt kul. Jag trodde då att Leksand skulle spela borta mot Västerås på torsdagen. Men de spelar ju också ikväll men den matchen går bara på s24 inte på viasat sä den matchen visar dom ej på Olearys. Men Oscar ska se matchen och skicka sms hela tiden. Jag kan ju gå in på everysport med min nya mobil och kolla också om jag känner för det mot slutet av matchen eller i pausen i vår match.
Mer om kvällen kommer senare ikväll eller imorgon.


Här har vi blogg redktionen i rum 37 på hotell Dubvan Uppsala (foto Birgitta  Berggren)

Jag har tidigare pratat om dem metallisk äckliga smak jag får då jag äter framförallt kolhydrat rik mat såsom potatis, mjukt bröd. makaroner mm.
Den sitter i efter måltiderna men om man äter lakrits så försvinner den äckliga smaken.


Här är min lakrits medicin den går ner lätt.


Kommentarer
Postat av: Oscar

Viktigt med 2 poäng igår, var tajt defensiv från båda lagen men en ganska bra match trots få mål! Behöver få igång lite målproduktion! Ta det lugnt på gula stigen idag!



Kram!

2011-09-29 @ 08:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0