Måndag 26 September

Internet har krånglat här på hotellet det är först nu kl 23 som det fungerar igen.
Får bli en kort rapport som jag kompletterar i morgon.

Sjukhusbuss ner till Uppsala som går fort idag ej så många med. Sover i omgångar. In på Hotellet packa upp väskan ner till matsalen för att äta lunch.
Direkt efter lunch bär det av på cykel till strålningen. Den går som vanligt på 10 minuter- Efter strålningen till provtagningen för att ta veckans blodprov 25 före i kön bara slå sig ner läsa en tidning och vänta. Idag har jag med mig tre rör från Umeå universitet som ska fyllas. Jag har nämligen gått med i en vetenskaplig undersökning kring hjärntumörer och hur man kan upptäcka bota etc. dessa. Det är en stor internationellt projekt där onkologavdelning i Umeå står för det svenska bidraget. Det var inga problem på provtagningen de ställde upp och tömde i blod i de tre rör jag fått från Umeå. Cyklar hem via Ulleråker så att jag får lite mer motion. Cyklar förbi Biotopia det biologiska museet men det var stängt men öppnar imorgon. Men på baksidan fanns Hugos cafe där de hade underbar god glass typ Italiensk som görs på riktiga råvaror utan tillsatser någonstans i Stockholm. Speciellt god var hallonglassen jag älskar ju hallon. Hugo visade då en hallonnektar han sålde fick provsmaka den den var himmelsk god för en som älskar hallon.
Hem äta middag samt efter middagen fika och snacka lite med gänget.
Cyklar sen till Oscar vi ska se Leksand-Borås på s24 Han kan ju visa den på tvn vilket är mycket bättre än att sitta och glo på en liten dataskärm.
Äntligen tar Leksand tre poäng besegrar Borås med 3-0 utan att förta sig men det blir tre sköna poäng.
Jag glömde att nämna att på onsdag efter strålningen får jag träffa min läkare. Då får  jag väl veta mer om hur det blir i framtiden och hur länge jag blir sjukskriven etc.

God Natt vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0