Måndag 12 september

Fick kasta i mig medicinen på morgonen då  taxibilen som hämtar mig till sjukhusbussen kom för tidigt. När vi närmar oss Uppsala vräker regnet ner. Som tur var blev det uppehåll när jag cyklar upp till strålningen som jag har tid  12,45. Idag ska jag också ta blodprov så jag går till provtagningen en kvart innan min tid på strålningen. Men det är 30 personer före mig så jag tar min nummerlapp 93 och går till strålningen. Men där är det dubbelbokat så jag får vänta till 12. Satan för idag ska jag äta lunch med Peter en patient kompis jag lärde känna på avd 85. Får messa han att jag blir sen. Efter strålningen kilar jag över till provtagningen oj shit det är nummer 95 inne nu och jag hade nr 93. Som tur är det nu bara 5 före mig det går hyfsat fort. Det blir en sen lunch på kines restaurang men det är fortfarande buffé mycket god mat. Nu är man ju rejält hungrig. Vi har en jätte trevlig stund pratar om allt möjligt inte bara om hjärntumörer.

Efter lunch jobbar jag med skolans hemsida gör klart veckans matsedel och börjar jobba på en nyhet om fjällvandringen åk 2 gjort i Idre. Samt en nyhet om fågelmärkning med miljöeleverna.

Käkar middag potatisbullar och bacon. Går direkt efter middagen till gymmet och gymmar med Oscar och hans kompis Erik som redan är där och gymmar. Gymmar en timma det går fint. Efter gymmet cyklar vi hem till Oscar och ser på träningsmatchen mellan Västerås och Leksand på s24. Leksand får dock stryk med 2-1 trots att de för matchen och har det bästa spelet. Filip Forsberg vår egen Foppa sätter reduceringsmålet i slutet av matchen. Men det är bara en träningmatch vi får nog se andra takter när serien börjar på lördag då LIf möter Rögle borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0