Tisdag 4 oktober sista dagen i Uppsala

Den här dagen blev inte som jag tänkt mig.
Vaknar halv ett med hjärtklappning. Brukar få det ibland men ofta med långa mellanrum månader ibland år emellan tillfällena. Har undersökt mig men det är inget fel på hjärtat tydligt kan man ha hjärtklappning ung. som man har hemorojder. Det blev inte mycket sömn den här natten.
Käkar frukost ligger och slappar av på rummet packar det sista i resväskan. Men hjärtat klappar på brukar gå över i vanliga fall efter några minuter men nu har den hållt på i flera timmar. Jag tog i natt även medicin mot hjärtklappning en sorts betablockerare, men det hjälpte inte heller.
Går in med alla väskor på expeditionen för man ska var ur rummet kl.11,00. Går ner till Gläntan på första våningen och äter sista lunchen. Cyklar efter lunchen upp till Akademiska men jag tar vägen förbi Centralbageriet köper 10 kanelbullar det är ju kanelbullens dag idag.
Sista strålningen
Tycker systrarna som tagit hand om mig så fint är värda en god kanelbulle till fikat i em. En en gång får jag säga att vår gemensamma samhällsägda sjukvård är toppen välvärd att kämpa för och att bevara. Behandlingen jag fått på strålningen har varit helt fanatstiskt bra vilket underbart mottagande och vård jag fått där full av empati från sjuksystar till läkare tack för det.
Strålningen går bra får komma in tidigare för de har ordnat med läkar besök så läkaren hinner titta på hjärtklappningen innan jag måste cykla ner till patient hotellet Duvan för avfärden hem 13,40.
Jag får med mig masken hem också finns nu på månstigen 12 för nyfikna.
Får träffa samma läkare som sist Tanweera hon tar puls och lyssnar på hjärtat. Vill ta EKG jag blir nervös ska jag hinna ner till hotellet. Men det går hyfsat fort ekget ser bra ut inga arytmer. Läkaren Tanweera säger att hon måste ringa kardologen för rådfrågning hon lovar att ringa mig på mobilen då hon fått veta mer. Jag cyklar full fart ner till hotellet vill inte bli kvar i Uppsala. Hinner ner kl. är 13,35 då jag kommer fram låser min cykel upp till expeditionen. Lämnar tillbaka cykelnyckeln och även två kanelbullar till expeditionspersonalen. Får hjälp ner i hissen med väskorna inga problem bussen hade inte kommit. Får vänta lite så kommer bussen skönt nu bär det av hem.
Bussresan hem
 Har köpt fyra bitar toscakaksbitar på Gläntan vid lunchen dem bjuder jag personalen på bussen chaufför samt sjukvårdare.
Vi får köpa fika på bussen även maxzarin men vi från patient hotellet brukar köpa med oss toscabitar och äta. Så jag tänkte att nu kan de få smaka på samma toscabit och då förstår dom säkert varför vi gör det och skippar mazarinerna.
Resan hem var jobbig försökte sova men det var svårt med ett bultande hjärta det var 150 slag/minut. Läkaren Tanweera ringer jag har tydligen tagit för hög dos av tabletterna. Så här stod det på föpackningen 1-3 tabl 3-4 gånger dagligen vid behov. å natten tog jag med några timmars mellanrum 3 tabletter 3 gånger alltså totalt 9 tabletter det var tydligen för hög dagsdos. Kardiologen vill att jag går till akuten så fort vi kommer fram till Falun pust stånk. Vi kommer fram till Falun skönt har beställt  resa från månstigen till Akuten på sjukhusresor.
Men vi kommer hem till Falun åker med Taxi hem lassar ut alla väskor. Men kors  i taket precis när vi kommer hem till månstigen stoppar hjärtklappning efter 17 timmars bankande Oj vad skönt.

Till akuten
Jag hade ju inte tänkt att det första jag skulle göra när jag äntligen kom hem var att åka upp till akuen.
Kl 17 kom taxin som tog mig upp till akuten. Ta en nummerlapp sitta och vänta, till slut får jag komma in till systrar som tar blodtryck och EKG samt hjärtslag. Allt ser normalt ut nu slår hjärtat med normala 60slag/min.
Får vänta ute väntrummet ett tag på läkaren. Kommer efter ett tag in till läkaren allt verkar bra men han vill även ta ett bloprov för att utesluta att det inte har blivit någon skada på hjärtat. Provet tas ny väntan i väntrummet.
Efter ett tag kallas jag in av läkaren. Allt är bra även blodprovet jag får öka hem beställer en resa frå sjukresor sitter och väntar på bänken vid ingången. De har sonm tur var sportradion på där så jag får höra lite hur det står i elitserie hockeyn. Oj vad trött jag är ska bli skönt att komma hem och få sova i egen säng i natt.

Kommentarer
Postat av: Jörgen Enberg

Oj, vilken tuff sista dag i vårdens famn du fick. Jag blir imponerad av ditt berättande om stort och smått under dagen. Kul att höra att svängde förbi Ofvandahls, ett av mina gamla stamlokus. Stubben du köpte var väl en budapestbakelse kan jag tro?

Hur som helst tog hjärtklappningen slut och jag hoppas att du får vila ut i hemmets lugna vrå. Vi hörs mera om några dagar. Hoppas att allt går bra, Jörgen

2011-10-06 @ 11:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0