Måndag 31 oktober Leksand - Mora 3-2

På fm cyklar jag till lasarettet det är dax för magnetröntgen av skallen. Det går bra det är bara att lägga sig på britsen sen åker man in i apparaten det dunkar och låter lite. Man åker ut dax för kontrast vätska efter tredje sticket går det bra in i apparten i gen dunk dunk sen ut igen det tog nog nästan en timme. Resultatet får jag veta nästa tisdag då jag ska på läkarbesök.
Handlar på Ica Maxi på vägen hem. Äter lunch sover en liten stund efter lunchen. Går ner till Haraldsbogymnasiet för att titta till mina projektarbetare som har forskar skola för 21 st mellanstadie elever. Det går jättebra det är full fart på eleverna i skolan och mina elever sköter undervisningen mycket bra. de berättar att en av lokal tidningarna har varit där (Dala-Demokraten) va bra då hade mitt pressmeddelande lite effekt i alla fall
Går hem vid 16 tiden äter lite läggar mig efter maten sover igen ca 1 timme, Sedan är det dags att byta  till suporter stassen matchtröja blåvit halsduk samt keps. Håkan och Jonas hämtar upp mig kvart i 18 vi åker till Leksand kommer i god tid innan matchen. Kommer in ca 10 minuter i 19 alla matchprogram är slut måste vara rekordpublik idag. Spännande match Leksand gör första målet Mora kvitterar och tar ledningen med 1-2 båda målen i powerplay. Det är 1-2 inför sista perioden. Leksand kvitterar nästan direkt i period inledningen  Bergenström kommer fri och sprättar upp pucken i högra hörnet otagbart för Mora keepern Yppiee.
Ryno gör sedan en kalas passning bakom ryggen till Olimp som stänker in 3-2 målet. Som Leksand håller perioden ut. Storebror har visat lillebror hur man spelar hockey.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0