Måndag 3 oktober

Nu bär det av till Uppsala för sista gången. En taxi hämtar mig kl.7,45 för färd från månstigen till lasarettet. Den här gången var det Enqvist Taxi från Sundborn som kom. Jag tyckte chauffören var välbekant. Ja mycket riktigt det var en pappa till en av mina elever jag varit klf för och haft som elev i No och Fa Multimedia och desktop Jens. Ja även en av Jens tvillnbror har jag också haft. Jens var med upp ttill Umeå där vi visade multimedia programmet Picturebook se tidigare inlägg. Vi sitter och pratar i taxin utanför lasrettet i väntan på sjukhusbusse. Får veta att Jens jobbar i Stockholm med ljudredigering han har lagt på allt ljud till filmen Jägarna 2. Morgon en annan elev i samma klass får jag veta är tandläkare i Kungälv med egen praktik. Det var kul att höra hur det gått för mina gamla elever vi hade en mycket trevlig pratstund i väntan på bussen.
Iväg med bussen sover lite på vägen ner Krister han som introducerade mig i cyklingen upp till strålningen klev på i Hedemora vi satt och snackade lite och sov emelllanåt. Han åker numera varje dag fram och tillbaka.
Kl 11 går jag av vid hotellet Duvan.
Packar upp lite sedan går jag ut och äter på en kines restaurang den restaurang som hade en hel del orginal kina mat som turfo dumplings mm.


Välkommen in till China Palace den kinarestaurang jag tycker är bäst i Uppsala.


Här syns dumplings med mera smaklig måltid.

Det var jättegott och här slapp jag den otäcka smaken för jag åt lite ris mest grönsaker och kött. När jag kom tillbaka till hotellet träffade jag på Craig Thomas  en kollega från Haraldsbogymnasiet. Nu var det hans tur att strålas för sin prostacancer. Jag visar upp han till expeditionen och berättar lite om rutinerna. Vi kommer att ses till middagen på hotellet. Jag måste cykla iväg för den näst sista strålbehandlingen. Den gårsom vanligt galant. En av systrarna tar kort på mig när bänken är svängd den ask sjsg hs för ett inlägg kring strålningen. Den kommer de närmaste dagarna.
Men ni kan få se bild när bänken är svängd i 90 grader.


Ligger i bänken i 90 grader för andra strålningomgången i ny riktning.

Efter strålbekhandlingen pratar jag med min läkare igen undrar om jjag ska fortsätta med mina krammpdämpade tabletter. Hon ringer neuorlogen för att få besked de kan ej svara på det nu ska få svar om det i morgon.

Cyklar sen via Hugos Kaffe tänker njuta av den italienska glassen igen. Får veta att han ej heter HUgo utan Olle kaffet är döt efter hans son Hugo. Kanske du ska öppna ett Hugos Kaffe i Hosjö Cecilia ?


Hugos Kaffes glasskiosk


Mm citronsorbe glass hallonglass och svartvinbär mums.



Jan_eric med den goa glassen.

Cyklar sedan hem vid en bro ser jag följande skylt det tar jag som ett tecken eller hur.


Texten lyder allt kommer att bli bra. Det har jag tagit fasta på också allt kommer att bli bra det är jag helt övertygad om.
Cyklar sedan förbi Ovandals konditori och köper en stubbe. Det är ju sista middagen och fikat med gänget. Nu har Craig kommit och är med i gänget. Vi fikar som vanligt idag blev det extra festligt med en stubbe. Det blir som tur av en bit över som jag går ner till Maggan i köket . Hon har varit fantastisk serverat oss middagar, har man som jag somnat över kl 17.00 har hon kommit upp till rummet och undrat om man ska ha mat. Vi snackar som vanligt en hel del Craig får veta mycket av Lasse som redan genomgått samma behandling som Craig står inför. Till slut är det bara Craig och jag kvar vi diskuterar lite skola mm och kommer överens att vi ska hålla mer kontakt och att vi ska stötta varandra. 

Mobilen ringer det är Oscar, jag går till rummet klär på mig jackan och hjälmen vi ska cykla till Sala backar för att titta på en lägenhet. Efter lite letande hittar vi rätt på fjärde våningen ligger en fin tre rummare nyrenoverat kök och fräcsh rätt igenom. Jag fick en Desjavu känsla för lägenheten liknar på bricken den lägenhet jag och Carl-Henrik Eliasson var inneboende hos när vi började studera i Uppsala hösten 1970. Fast den låg på Bellmansgatan. Studerade matte 20 poäng i Uppsala på hösten innan jag på våren började på Kemi i Göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0