Fredag den 30 september

En helt vanlig dag i Uppsala.

Upp käka frukost. Packa lite grejor innan jag cyklar upp till strålningen.
Sparar 3800kr åt Landstinget Dalarna
Får två tabletter Tanodal 140mg (cellgift) av min kontaktsköterska. Det är så att på tisdag när strålningen slutar så ska jag även sluta med cellgifterna. Nu äter jag 160 mg varje morgon av Tanodal en 20 mg tablett samt en 140 mg tablett. Nu var det så att detsaknades 2 tabletter av 140 mg. Hade jag tagit ut en kartong med flera tabletter hade den kostat landstinget 3800 kr jag betalar inet för jag har frikort. Nu fick jag två tabletter och behövde inte utnyttja mitt recept. Tack Akademiska sjukhuset. Inte en så dålig besparing på 1 dag det du Ingela Persson och co det är nog mer än vad ni llyckas spara på en dag.

 Tillbaka till hotellet äter lunch vilar lite efter lunchen. Sedan är det dags att gå ut och vänta på bussen som kommer ca 13,35 till hotellet Duvan. Åker hem slumrar till flera gånger under resan så den går snabbt. Vid sjukhuset hoppar vi av vi som ska till Falun. Där hämtar en taxi upp oss och kör hem oss. Allt flyter väldigt bra hemma öär man ca kl 17.00.


Sjukresebussen där blir vi väl omhändertagna sjukvårdarna kollar upp så vi får taxi hem mm. De serverar fika också 10 kr koppen.


Självporträtt tagen med min nya kamera Galxy s2 så ser jag ut nu lite tunnhårig på sidorna men med fint hår mitt på skallen nästan som den siste Moikanen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0