Torsdag 3 november

Fortfarande har influensan sitt grepp över kroppen. Vilar hela fm sover lite kl.ringer halv 12 rusar upp klär på mig måste gå ner och öppna för forskarskolan. Idag är sista dan med många överrasknngar. Det blev vätgas smällar när vätgasballonger smälldes en ballong grupp om tre tejpades ett medelande på och skickades iväg.
Som Grande final gjordes egen glass med hjälp av flytande kväve. Yughurt grädde och jordguppssylt blandades i en hink. Man rörde om hela tiden och till slut blev det en jättegod glass.


Joakim rör om i hinken röken är flytande kväve som övergår till gasform


David och Joakim delar ut glass till sina forskarskole elever

Det var kul att vara med hela tiden idag även om jag blev rätt trött.
De har skött forskarskolan alldeles utmärkt. Det här är något vi ska satsa på varje år.
Vi får övertala nya elever nästa år. Det är ett alldeles utmärkt projektarbete att jobba med.

På kvällen skickade jag några mail om Elins utställning Bilder från Lofoten som hon har på Väggen Folkets HUs från 3 november till 30 november. Jag skickade ockå ett mail till Dala-Demokraten om utställningen så att de kan skriva om den i Dalarna idag vi får väl se om de tar in det.


Motiv från Lofoten en av tavlorna som är med på Elins utställning

Nu är jag så trött så Godnatt tack för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0