Tisdag 8 november

Vaknar 7 ska ju iväg till läkarbesöket på blodmottagningen. 8,30 kommer en sjuktransport bil(taxi) och hämtar mig. Han åker på baksidan han visar mig hissen sen var det bara att åka upp till blodmottagningen kl. är 8.40 sätter mig i väntrummet  och väntar. Snart kommer en läkare och ropar upp mitt namn vi går in  ett mottagningsrum. Max heter läkaren han visar mig datomografi bilden av skallen. Man ser tydligt hjärntumörcellerna men enligt läkaren ligger de ytligt och är i mindre omfång än det var direkt efter operationen. Så det var positivt att strålningen och cellgifterna har i alla fall haft effekt. Jag kommer nu att få gå igenom tre cellgiftsomgångar fram till februari 2012 då det blir ny magnetröntgen av skallen samt nytt läkarbesök. Det tas även blodprover på mig som går till kemlab via tubsystemet.Dax att åka hem går förbi apoteket och tar ut medicinen jag ska ta under cellgiftsveckan. Jag ska även börja att ta en cortisontablett per dag nu. Beställer bil hem men den kommer inte istället kommer syster Jeanette och säger bilen står på andra sidan men det visade sig på proverna att jag har en infektion i kroppen så nu måste jag göra en lugnröntgen. Hon följer mig till röntgen och skriver in mig jag får vänta en stund men det går fort jag kallas in . Får klä av mig på överkroppen och trycka upp mig mot skärmen och samtidigt ta ett djupt andetag sen var det klart. Går tillbaka till blodmottatgningen syster Jeanette hade fixat lunch till mig som jag intar på avd 23s dagrum det var ju där jag låg i somras så det kändes hemtamt. Väntar igen i väntrummet blir inkallad av läkare Max igen det var ingen lunginflammation visade det sig på röntgen bilderna. Troligen sitter det en infektion i luftrören, jag kommer på att jag har fått springa och kissa flera gånger om natten. När läkaren hör det så får jag lämna ett urinprov också för infektionen kan ju sitta där också. Nu är kl. nästan halv 2 får gå till apoteket igen för att denna gång hämta ut antibiotikan mot infektionen. Ska just beställa sjuktransport då Elin ringer vi  är i Falun ska vi hämta upp dig. Elin hade med sin vän Anette varit i Borlänge och tittat på många konstutställningar och var nu på väg hem. Ja det går jättebra säger jag och efter 5 minuter dyker de upp skönt nu är   vi på väg hem är väldigt trött lägger mig direkt somnar skönt. Avslutar dan med hockey Malmö-LIf 3-1 inte kul när Malmö får såna turmål men vi kommer igen på fredag hemma mot Oskarshamn, Glömde skriva att jag nu är sjukskriven till 28 februari 2012 Kommer ej att börja jobba förrän jag känner mig helt återställd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0