Söndag 6 november

På fm går jag en liten promenad avläser vattnet först går föri Volvo och lägger resultate på lådan. Går via skolan för att mata fiskarna. Går längs järnvägen går sedan upp genom gula husen och fram till verkstadsvägen. Sitter och vilar på en bänk då Hans Thors ( min gamle lärare på Hälsingårdsskolan samt rektor på Svärdsjöskolan) kommer förbi vi sitter och pratar en bra stund. Jag får veta att det var över 50 sökande till ytjänsten i Svärdsjöskolan som jag fick 1980. Men han bedömde mig som hemvändare som ett säkert kort jmfrt med de som hade licensiatexamen mm.
Kommer hem duschar käkar lunch går och lägger mig sätter klockan på ruingning 15,40. Det är ju match på s24 Tingsryd -Leksand. Vaknar som ett skott ner till datorn och tvnpå med s24. Leksand tar ledningen direkt  och sedan trillar bara målen in till slutresultatet 5-0 till Leksand Ryno gjorde hattrick och satt tre baljor vilken lirare.
Nu är vi kvalplats där vi hör hemma bra jobbat krigare krigare.

Jobbar lite med skolans öppet hus sidor innan jag går upp och lägger mig nu jättetrött i hela kroppen.
Godnatt kl. är 21.30 Hoppas ni får en skön ny vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0