Söndag 27 november

Efter en hemsk natt med intensiv huvudvärk som inte släpper ringer jag upp til avd 23. Pratar med en syster hon tycker jag ska åka in till akuten. Jag beställer en sjukbil som kommer 40minuter sent. Men vi kommer upp till akuten. Elin ordnar en säng till mig vi kommer in rätt så snabbt. Det tas ekg blodtryck allt normalt. Jag rullas in på ett eget rum med tanke på smittrisken jag har nog sämre immunförsvar efter cellgiftsbehandlingen. Efter ett tag kommer det en undersköterska jag ska på datotomografi av hjärnan vi åker upp till röntgen. Jag lägger mig på britsen till magnetröntgen. De kör en vända utan kontrast och en med kontrast det går bra och jag körs ner till mitt rum igen. Efter ett tag kommer en kvinnlig läkare in. Hon gör en undersökning av mig men kan inte säga så mycket innan bilderna från röntgen har kommit.Efter ett tag kommer läkaren in igen. Det har visat sig på bilderna att det har bildats lite mer vätska kring tumörstället vilket orsakar ökat tryck på hjärnan. Skönt att få veta orsaken till den hemska huvudvärken. Nu ska jag öka cortisondosen till 4tabletter på morgonen och samma dos på kvällen under några dagar och det kommer nog ta ner svullnaden och jag blir kvitt huvudvärken. Annette en god vän till Elin var så snäll så hon kom och hämta oss på akuten och körde hem oss tack gulliga rara Annette härligt med såna vänner. Lägger mig tidigt den här rapporten knappade jag in i sängen via min ipad. Ha det bra alla nu har vi fått lite snö det är faktiskt vitt ute på gräsmattan. Hoppas det kommer mera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0