Onsdag 16 november

I natt gick det bra med illamåendet tog två pimperal 2 timmar efter cellgiften och det hade tydligen bra verkan mot illamåendet. På fm går jag och Elin stavgång runt regemenst vägen och fram till Kents skulpturpark. Jag får gena därifrån i full fart för kl. var mycket och kl 13 hade jag en klipp tid på elevklippet på HBO.
Men det går bra hinner hem och duscha men hinner inte ta medicinen utan tar med tabletterna ner till elevklippet. Kommer strax efter 13 men Emelie min frisör tar snällt hand om mig och hämtar två glas med vatten till medicinen. det är bra service. Känner igen hennes dialekt javisst när jag frågar så är hon från Grängesberg. Därkommer ju min mor i från och där har jag varit varje jul hos moster Sally då jag var barnberättar lite skvaller om moster och släkten, så nu har Emelie lite att berätta för mormor. Jag blev förståss jättefin klippt både hår och skägg, Elevklippet kan jag varmt rekomendera till er alla tidsbokning på telefon 023-83482

Går hem äter lunch och sover som vanligt ett par timmar efter lunchen.
Vaknar och går ner till Öppet Hus på Haraldsbogymnasiet. Tar med mig min kamera för att ta några bilder för en nyhet om öppet hus. Det är redan fullt med folk i cafeterian och det 10 minuter i 18 det bådar gott för kvällen.


I biologin tog Per och åk1 emot visade försök med plankton och olika bensin typer.


Här överförs plankton till Alkydbensin (allt spätt 1000x), e85, vanlig bensin.


Här kollas dödligheten på planktonen det visar sig att endast i alkylat bensin överlever planktonen.
Något att tänka på då ni tankar era utombordare.


Gunnar med sina åk 1 elever är i full gång med kvällens laboration.


Intreserade föräldrar och blivande elever kollar in kemilaben åk 1 elever titrerar tre olika fasta syror och ska genom titreringen räkna ut molmassan på de olika syrorna.


Här visas vår fina fysiklab utrustning många intresserade samlades för att se försöken i fysik.


Uffe i biblioteket visar vårt fina bibliotek.



Hotell och turismprogrammet höll till i cafeterian där de informerade om sitt program.


I afeterian ställde många UF-företag ut sina produkter. Här bjöd Taste of Falun UF på smörgåstårta som är deras affärside. Vill ni beställa en smörgåstårta maila [email protected]


Här är gänget som informerade om introduktionsprogram.


Här dansar estet dans för en stor publik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0