På vårdcentralen Norslund

På morgonen cyklar jag iväg till vårdcentralen det var samma morgon jag fick kräkas så mycket. Tankarna gick "kan jag ha fått någon infektion några blev ju sjuka efter Finlands resan". "Jag är nog bara utarbetad trött stresshuvudvärk kanske en släng av migrän". Kommer fram får möta den unga stafettläkaren min ordinarie hade semester. Men hon verkar så bekant på något sätt när vi pratar lite säger hon "Jan-Eric du var min lärare på Svärdsjöskolan". Det är Anna Eriksson en elev jag undervisade i alla No ämnen och i matte på högstadiet i Svärdsjöskolan. Vi pratar gamla minnen medans hon tar blodtryck och undersöker mig reflexer mm. Nu kunde det ha tagit en annan vändning för hon hittar ingenting nu. Jag kunde ha fått gott hem med huvudvärkstabletter. Men Maria är noggrann hon tar fasta på det jag sa att det gjorde ont då jag satt och tryckte på toa. "Jan-Eric säger hon det är rätt som dina anhöriga säger du är inte dig riktigt lik det är inte samma fart på dig som jag kommer ihåg det var på Svärdsjöskolan, och det här med trycket på toa det kan vara något blodkärl i hjärnan som är brustet eller förtränkt. Jag remitterar dig till akuten så de får göra en hjärnröntgen". "Ja säger jag jag cyklar upp nej nej du säger Maria du måste åka sjukbil skickar jag upp dig till akuten för hjärnröntgen på cykel tror dom nog inte att jag är riktigt klok". Så det fick bli sjuktransport. Tack Anna du var helt underbar proffsig empatisk helt fantastisk. En jättestor kram till dig. Samtidigt blir man väldigt stolt när man träffar på sina gamla elever och ser hur bra det har gått för dem jag är jättestolt över dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0