På akuten Falu Lasarett

Ja då kommer sjukbilen en taxi och skjutsar upp mig till akuten. När jag ska betala de 100 kr det kostar funkar inte hans kortläsare och jag hittar bara 80 kr i kontanter men som tur är har jag kvar 2 euro från Finland som han tar istället för 20 kr. Ta nummer lapp vänta snart blev det min tur in på ett rum och nu kom nästa läkare och tror det eller ej men det är sant det var Elin Staffas en elev jag har har haft i kemi på Harldsbogymnasiet. Nu blir det neurologiska tester EKG flera blodprover som skickas till kemlabb och transport i sängen upp till hjärnröntgen. Allt flyter på väldigt fint. Tillbaks på rummet i akuten. Alla prover är ok EKG är ok blodtrycket är lågt inga tecken på någon neurologisk störning. " Jan-Eric säger Elin jag har kollat röntgen bilderna det ser med all säkerhet ut som om du har en hjärntumör" Tankarna flyger iväg tumör cancer cellgifter strålning svaghet borttynande död etc. Men det kan kanske vara något annat en liten blödning kanske. För det måste göras en magnetröntgen också innan man vet säkert. Men det värker lite i huvudet fortfarande. Elin pratar kugnt med mig och förklarar på ett så fint och ömt sätt. Jag ringer hem till Elin(min kära hustru) på min mobil gråter lite Elin (läkaren) tar luren och pratar lugnt och empatiskt med min fru och förklarar så bra. Tänk att få bli omhändertagen av två gamla elever och på ett så underbart sätt. Bara det gjorde att det inte kändes så där jättesorgligt. En jättestor kram till dig Elin.Och min beundran av den svenska allmänna sjukvården och hur allt hitills hade fungerat så utmärkt ökade hela tiden. Det här är något vi alla måste kämpa för att ha kvar en allmän samhällsägt och finansierad sjukvård för oss alla rik som fattig nej till privatvård och vinst i vården.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vi är många som tänker på dig Jan-Eric!

Stor kram härliga kollega!



Cecilia

2011-07-04 @ 20:28:32
Postat av: Anonym

Vi är många som tänker på dig Jan-Eric!

Stor kram härliga kollega!



Cecilia

2011-07-04 @ 20:29:12
Postat av: Sara Löfstrand

Det här kommer att gå bra Jan-Eric, det är jag säker på. Tänker på dig och kommer att följa din blogg.

2011-07-04 @ 20:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0