Magnetröntgen Falu Lasarett

Det är torsdag 30 juli. Jessica tar med mig till röntgen avdelningen nu är det dags för magnetröntgen datortomografi Vårdguiden om datortomografi Tidigare hade jag fått en pvk (perifer venkateter) i höger armveck så att man kan spruta i kontrast väska direkt. Nu åkte man in och ut i apparaten man fick hörselskydd för det dånade en del nästan som hammarslag. Efter kom min Jessica och ledde mig tillbaka till avdelning 23. På eftermiddagen kom min läkare som jag faktiskt kände igen också vi hade varit på samma 40 årskalas för 10 år sedan.

De hade skickat bilderna från datortomgrafi undersökningen till Akademiska sjukhuset i Uppsala avdelningen för neurokirurgi, de vill operera bort tumören.Tänk vad fort det har gått Leve den svenska allmänna sjukvården. De ville ha mig inlagd nästa dag före 12. Så nu beställdes det plats på skjukhus bussen till Uppsala fredagen 1 juli. Men eftersom alla värden var ok och jag kände mig bra fick jag permission över natten. Jag fick komma hem Oscar och fia kom och hämtade mig. Nu fick jag träffa alla i familjen och framförallt fick jag gosa med min guldklimp Lukas mitt älskade barnbarn. Äta hemlagad mat och jordgubbar mums så härligt. Somnade skönt och sov gott hela natten, medicinering var ju lätt att sköta själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0