Avdelning 23 Falu lasarett

Det är onsdag eftermiddag 5 timmar har gått sedan jag anlände till vårdcentralen.Nu blev jag ´körd till avdelning 23 och inlagd där efter att ha legat i en smyg ett tag blev en säng plats ledig på ett rum som jag och en medpatient delar på. Den första jag möter när jag kommer upp till avdelningen är Jessica förstås en elev som har gått på Haraldsbogymnasiet. Jag hade inte henne som elev men känner henne väl ändå.Nu blir det att ta på sig lanstingets kläder nu fick man kliva in i rollen som patient. Lite ovant för mig som inte hade varit sjukskriven från jobbet sedan 1982. Jessica jobbar som undersköterska över sommaren där hon utbildar sig till sjuksköterska och blir klar nästa vår 2012. Nu var det hon som fick ordna allt kom med min medicin cortison som skulle lindra trycket i hjärnan. Den smakade inte så gott så jag fick köra med Hulukun Kylekun för att få ned det smidigt. vad är Hulukun Kylekun kanske ni undrar det lärde vi oss i Finland det är vad vår vän Karri säger och fler med han när de skålar. Det officiella skål på finska är ju kippes det här är nog lite mera vilt har försökt få fram vad det betyder men inte lyckats än. Är det någon som vet så är jag tacksam för den upplysningen.

Nu blev det tid att ringa fler samtal till mina kära barn till mamma, min bror och några av mina närmsta arbetskamrater samt till min rektor Christel. det blev lite mer tårar men det kändes skönt att bara prata med alla bara höra rösterna och hur de mådde. Efter några timmar börjar värken avtaga i huvudet trycket lättar. Nu på kvällen blir det fullt vid sjuksängen Elin kommer alla barnen med sambos har åkt upp mot Falun så nu får jag krama allihopa utom Anna Jonas som varit i Trosa men de var på väg hem. Men Jonas och Marie, Marcus och Carolina och Oscar och Fia alla är här hos mig åh vad skönt att kramas och se sina nära och kära igen. Efter några timmar är det dags att sova det gick väl sisådär många ljud mycket att ligga och tänka på men några timmar sömn blev det. Ja då så hade första dagen som sjuk tagit slut onsdagen den 29 juni 2011.

Kommentarer
Postat av: Karina Bäfver

Sitter framför datorn ett halvår senare och gråter med dig. Jag har dock läst om Luciafirandet nu, så du verkar ha landat något. Jag ska fortsätta att läsa. Kramar från mig och Leif

2011-12-16 @ 22:55:29
Postat av: Jan-Eric Hagberg

Hej Karina kul att höra rån dig och Leif. Jag är i hyfsad form nu något matt efter första cellgiftskuren men jag har jobbat 25 % de senaste veckorna och det har gott bra.

2011-12-18 @ 20:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0