Söndag på avdelning 85E

Ja så var det söndag den 3 juli. Men dagen flöt på som vanligt cortison tre gånger om dagen koll av blodsocker och tempen.Frukost kl 7. Dagen innan hade jag frågat syster om jag kunde få permission för att med Oscar eller Marcus gå en vända ner på stan. Ansvarig läkare skulle besluta och jag skulle få ett besked på förmiddagen. Syster kommer in och ger besked på förmiddagen det blir ett absolut nej att lämna sjukhuset, däremot kan jag med anhöriga få gå ner till cafeterian. Läkaren bedömmer att tumören är så stor att det kan finnas risk för kramper. Nu forstår jag helt fullt varför jag ej kunde få permission för att gå på Peace and Love. Marcus och Carolina kommer upp strax efter 12 och vi går ner till Cafterian. Köper en tidning, ett äpple och det jag var sugen på en Magnum glass. Vi sitter i Cafeterian och myser en stund innan vi går tillbaka till avdelningen. Under dagen ringer jag och pratar med de vänner som varit på Peace and Love konserten de flesta var eniga att Dylan var lite av en besvikelse men Hoola Bandoola band var suveräna och de var ju också en av mina absoluta favoriter men de har jag ju sett live tidigare många gånger. Det kändes inte så tungt att ha missat Dylan trots allt. Jag hade ju under lördagen lyssnat på hans gamla låtar på Spotify och fått en dos Dylan där. Så det kändes inte så sorgligt att jag missade Dylan får väl ta han en annan gång han håller nog på några år till. På kvällen Skypar jag med Anna och får var med när lilla Lukas badar helt fantastiskt att se han höra hann och gosa med honom. Han sträcker sig mot laptopen och vill nog känna på morfars skägg han ler med hela munnen. Lukas vänta bara morfar kommer hem snart och i vinter ska vi träna skridskor och skidor. Jag ska åka minst ett Vasalopp med alla barnbarnen också. Värre blir det med att ta på mitt skägg då jag kommer att bli helrakad runt hela skallen innan operationen.

Kommentarer
Postat av: Sara Löfstrand

Vilken fantastisk morfar Lukas har fått! :) Kom att tänka på en sak när du skrev om ditt skägg. En gång fick vi göra någon laboration med ditt skägg. Vad i all världen höll vi på med då? Jag minns bara att du hade samlat ihop lite av ditt skägg och lagt det i en påse eller liknande... Har absolut inget minne av vad syftet med det hela var, men eftersom det handlade om hår börjar jag misstänka att det handlade om protein på något sätt, men det kanske inte alls stämmer. Härligt att du fick vara med på ett hörn på Peace and Love ändå :) Krya på dig! Mina tankar går ofta till dig.

2011-07-05 @ 23:15:13
Postat av: Jan-Eric

Hej Sara tack för stödet det värmer. Ja skägget och annat hår vi samlade in var en laboration med atomabsen då vi löste upp håren i konc Salpetersyra.Sedan spädde vi med vatten filtrerade det hela och testade zink halt och kanske kopparhalten i hår i ppm i vår fina atomabs i våra fina lablokaler på HBO som vi fortfarande har kvar då vi nu har kämpat så att Nvprogrammet är kvar på HBO. Vi har ju en av Sveriges bästa NV utbildningar den är bvälvärd att kämpa för också.

2011-07-05 @ 23:21:21
Postat av: Cecilia

Nu Jan-Eric har jag och Linnea äntligen lyckats (på olika sätt) att få iväg filmsnuttar och bilder från Peace and Love och 125-års kalas.



Ringer dig i morgon och kollar läget



Kram



Biologikollegan Cecilia

2011-07-05 @ 23:27:27
Postat av: Sara Löfstrand

Jaha, det var det vi gjorde med ditt skägg! Finns många fina minnen från alla härliga lektioner med dig. HBO äger! Det kändes riktigt tråkigt första skoldagen efter sommarlovet när jag tagit studenten att inte komma tillbaka till HBO.

2011-07-05 @ 23:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0