Sjukförsäkringen ?

Onsdag 5/7 Fick syn på en insändare i Aftonbladet om sjukförsäkringssystemet, när jag på morgonen låg och läste Aftonbladet i väntan på att frukosten skulle serveras. Det är Stefan som också har en hjärntumör och där sjukkassans nya regler ställer till problem. Det är ju också en sak vi politiskt måste rätta till det är förskräckligt när man utförsäkrar sjuka människor. Vi måste vi ha en solidarisk välfärdssystem som fungerar ännu en sak att kämpa för. Vad är mitt liv värd Har ju sommarlov och hade först ingen tanke på att sjukskriva mig har inte varit det sedan våren 82. Numera ska man in via insidan på jobbet i ett program som heter PS självservice och det är inte kul.
På 80 talet ringde man bara till expeditionen så var allt fixat. Men med besparingar neddragningar av ekonomipersonal får lärare och rektorer sköta mer administrativa uppgifter.Det är också väldigt snett. Men jag har talat med min kära rektor Christel och hon har lovat att det går att fixa efterhand och det kändes skönt. Vet ju ej hur länge det här kommer att ta hela sommarlovet i år kanske får tillbringas i sjuksängen. Jag tror inte det som jag brukar säga jag är frisk och stark i fin form har bara en tumör som ska plockas bort. Verkar bli en fin dag idag nu ska jag gå ut på balkongen ett tag och gå några varv runt ikorridorerna. Hej svejs leverpastej.

Kommentarer
Postat av: Christina e

Det är härligt att läsa alla dina bloggar. De visar kämpaglöd både när det gäller din hjärntumör och så´nt som är galet i vårt samhälle.

Många hoppfulla kramar från Christina

2011-07-06 @ 11:16:39
Postat av: Cecilia Ekebjär

Hej Jan-Eric! Va fint att kunna följa dig så här, både personligt och utåtblickande. Bra mix. Men det gör mig ont att du behöver vara där du är. Stor kram till dig - tack för att du länkade så att jag hittade hit.

2011-07-06 @ 13:41:16
Postat av: Jan-Eric

Kul att ni tittade in det värmer Kram Jan-Eric

2011-07-06 @ 14:38:40
Postat av: Karin Strömberg

Hittade din blogg via facebook och har lagt till den i bloggar som jag följer. Ja, kul att följa dig. Sköt om dig än en gång!

2011-07-06 @ 17:47:30
Postat av: Jan-Eric

Hej Karin kul att se dig här. Här är det lugnt jag är frisk och sark har bara en tumör som jag hoppas de plockar bort snart. Kram Jan-Eric

2011-07-06 @ 18:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0