Ronden på måndagen

Vid 11 tiden kom ronden två mycket trevliga läkare slog sig ned bredvid  mig vid min säng. De satt länge och pratade med mig.  De tror att jag snart kan komma hem. Kanske först på permission över natten eller dagen.
Vad betträffar vidare behandling av det som kan vara kvar av tumören avgörs på onkyologen i Uppsala. Det kan bli strålning eller cellgifter eller en kombination det är ännu inte klart. Tumören är bestämd det är en elakartattumör typ astrocytom. Det är stödjevävnad i hjärnan som har bildat tumören ej nervcellerna. Enligt min läkare i Uppsala finns bara tumören där och det ska var god prognos på behandlingen. Det är bara att bita i och kämpa på.

Men det känns väldigt bra och tryggt här med all fantastisk personal på avdelning 23.

Ni gör ett oerhört bra jobb.  Den svenska gemensamägda sjukvåden vår gemensamma välfärd måste vi slå vakt om och försvara.

mer info om olila tumörer hittar du här Hans Bolander

Kommentarer
Postat av: Sofia Sjödahl

Hej Jan-Erik!

Vill bara säga att jag tänker på dig och beundrar dig för din styrka!

Jag har nog aldrig mött någon med samma krigaranda som du! Kämpa på så hoppas jag att vi ses snart.

Kram Fia

2011-07-25 @ 14:40:50
Postat av: Magnus P-son Lennholm

Kämpa Hagberg!



Det måste glädja dig att Leksand fortsätter den inslagna vägen att värva gubbar.... ingen under 35 här inte :-)



Innebandyn kör igång om tre veckor och jag räknar kallt med dig :-)



Kan du inte springa kan du få stå i mål i stället för den röda voltkudden :-)



Krya på dig!



Magnus

2011-07-25 @ 17:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0