Ringer gamla kära vänner.

På förmiddagen ringer jag två kära vänner som jag ännu inte har hunnit prata med. Det är Birgitta Berggren och Håkan Arvidsson numera pensionerade kollegor från Haraldsbogymnasiet. Vi tillhörde tidigare samma arbetslag på skolan miljöarbetslaget och har många underbara minnen tillsammans. Vår skola är ju med i Baltic Sea Project där olika skolor runt Östersjön jobbar med att påverka miljöarbetet kring Östersjön åt rätt håll ett UNESCO projekt, Baltic Sea Project (BSP) Vi gjorde många härliga resor tillsammans över Östersjön. Det var ju i Pori i ett BSP miljöcamp som tumören först gav sig till känna.
Vi pratade det var så skönt att höra deras röster och prata om gamla minnen. De blev ju lite chockade först men både vi var överens om att det kändes bra att det var jag personligen de fick reda på hur det hängde ihop. Nu väntar jag att se någon kommentar här i bloggen. När jag pratde med Birgitta visar det sig att hon och Jan ska åka till Ovanmyras missionshuspå söndag påkonsert det är ju där min hustru Elin ställer ut tavlor. Nu var det så att efter den konserten är det en ny konstnär som ska ställa ut och tavlorna måste tas om hand och hämtas. Tidigare idag hade Elin och jag pratat om hur vi skulle fixa det.Och visst de kan ta med tavlorna för så härligt kära vänner.
Elins galleri
Av Håkan får jag reda på att det var rena turen att jag fick tag på han just nu han är ute på en annan resa med cykel gänget De Gamle och navet. Nu var de ute på Sverigeloppet på cykel från Haparanda till Ystad de har just kommit halvvägs efter en veckas etapp på 120 mil från Haparanda. Nu var de i Falun och hade en vilopaus på måndag blir det resa ner mot Ystad. De följer i den legendariska stålfarfars spår en sonson till han cyklar med. Va kul nu har jag en till blogg att följa Sverigeloppet Va kul Håkan på cykel resa och Joel i Pamir.
Håkan och jag tummar på att vi ska ses i vinter ute på Runns härliga is och åka långfärdsskridskor på en spegelblank is skönt att drömma bort lite. Runn is
Vi ska också sikta på att åka en Vätterrutta tillsammans någon gång framöver. Så nu blir det av att spara till en riktig racer coolt.
Mina tankar går då till vår senaste resa över Östersjön med miljöeleverna. Det var till Estland 2001 vi hade en otrolig fin vecka med många upplevelser. Jag minns när vi alla satt tysta i skogen vid en liten sjö och höll utkik efter bävrar vilken stämning. Jag tror inte vi såg några då. Men en kväll senare när Håkan snarka så mycket att jag vakna smög jag mig dit själv med videokameran. Jag fick en liten skymt av bävern på filmen. Tyvärr har jag ej hunnit redigerat klart alla filmer jag tagit under våra resor. Hade planerat att beta av några i sommar resn till Polen är nästan klar sedan förut. Vi får väl se jag kanske får mycket tid i stillhet framöver så det kanske fixar sig. En annan skön upplevlse det var vid sista april då tände bål och sjöng visor i runt bålet.
Håkan som är svensklärare citerade efteråt en elevs tankar kring resan citerat fritt. Håkan gå in och rätta mig i kommetarerna om jag ej kommer ihåg rätt.  I (en gammal typ bruskby(glömt namnet) såg vi en massa grodor och paddor som parade sig sedan blev resan bara mer fantastiskt.
Ja så många rolifga och goda minnen man har.
Ojdå nu kom jag på något kul hoppas inte Håkan tar illa upp nej det vet jag att han nte gö: Jag har ju en film på Yutube. När Håkan gick pension hade jag tänkt klippa ihop en film med olika klipp från vå til honom. Det tog för mycket tid så jsg gjorde bara en trailer till honom. I dentrilern finns klipp från vår Estlands resa disco på färjan,sången vid Östersjön och till slut i en restaurang i Tallin. Man ser  Håkans tal I Katowicie. och klipp från utbytet med vår vänskola i Brest. Jag la upp den på mitt Youtube konto ser att det sen 1,5 år bara har haft 28 visningar.
Ska bli skitkul att se och njuta det här inlägget kommer jag nog tillbaka ofta till under resans gång. Utbytet med Brest

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0