Redaktionen flyttar och en trevlig överraskning i dagrummet.

Nu har redaktionen för denna blogg flyttat från sjuksängen till dagrummet. Det var för svankigt i ryggen att sitta i sängen. Det kanske kommer någon förbi som man kan intervjua. Vi får väl se.
Jan-Eric har flyttat Bloggredaktionen till dagrummet.

En överraskning i dagrummet

I dagrummet dök det plötsligt upp en kaka på lappen bredvid kakan stod TA GÄRNA EN KAKA !  Peter 8:1 bjuder
Jan-Eric äter kaka i dagrummet,
Oj vilken go kaka måste gå till rum 8 och tacka. Där träfar jag Peter med frun Anneli. Vi pratar mycket och har så mysigt. Peter har redan operarat bort sin hjärntumör den operationen skedde i tisdags efter några veckors väntan. Peters tumör var större än min. Allt gick bra nu ligger han här helt allert medicinen han tar är alvedon. Jag frågar Peter om operationen tiden på intensiven får veta mycket all information man kan få är ju så viktigt.  Jag får tips om hemsidor med mer information om hjärntumör- Husrtun Anneli är webutvecklare på Lantbruks Universitetet i Ulltuna. Där finns många hemsidor jag använt i undervisningen. Kanske Annelie kan hjälpa mig med kodningen.

Kommentarer
Postat av: Peter Josephson

Hej Jan-Eric! Vilken fin blogg du har gjort, och då menar jag inte bara för att jag råkar vara omnämnd på denna sida ... Jag förstår att operationen var lyckad men att du också står inför vidare behandling. Jag och Anneli önskar dig allt gott och varmt lycka till! Med din härligt positiva inställning kan det inte bli annat än succé!



Själv har jag varit hemma några veckor nu och känner mig lite kryare för varje dag som går. Dock är jag fortfarande väldigt trött och sover/vilar 2/3 av dygnet. Har lite svullnader kvar som väl ska ge med sig vad det lider. Har också varit nära att svimma vid några tillfällen och var orolig att det handlade om epileptiska anfall, men vid undersökning kunde man utesluta det, handlade mer om vanligt blodtrycksfall, vilket är helt ofarligt.



Kommer att följa din blogg till och från. Vill du nå mig så skicka ett mail.



Allt gott från en tumörbroder!



Peter Josephson

2011-08-01 @ 20:08:23
Postat av: Jan-Eric

Hej Peter

Skönt att höra att du är hemma och att det går farmåt. Har varit hemma nu och kämpar varje dag med promenader runt huset. Det går sakta men säkert framåt. Vi kämpar på Peter Det finns bara positiva tankar

2011-08-01 @ 20:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0