Peace and Love lite ändå

Eftermiddag lördag 2 juli. Oscar och Fia kommer upp på besök vi sitter och snackar och tittar på tv. Tiden för Bob Dylans framträdande närmar sig sitter med datorn igång med Dt.se hemsidan på. Oj nu kommer det upp att operation Epa traktor är utförd. Det var kodordet för att Bob Dylan var säkert på plats. När konserten har börjat ringer jag runt till vänner som jag vet är där. Först Cecilia och hon håller snällt upp sin mobil mot scenen oh Bob Dylan jag hör. nästa på tur var Christina Ericols men nej mobilsvar det är sådan tryck på nätet att det ej går att komma fram. Nu är det Mats Fogels tur Yppiiee jag kommer fram får höra Dylan en lång stund med bra kvalitet. Tusen tack för det Mats och förlåt att jag chockade dig lite med att jag låg här på akademiska med hjärntumör du hade ju inte en aning om det. Sedan fördrev vi kvällen med att se en äkta James Bond film mannen med den gyllene pistolen. Fia och Oscar lämnar mig vid 10 tiden. Men nu blir det lite liv på rummet Stig ska iväg på operation. Strax efter 12 rullar Stig iväg. Imponerande en operation mitt i natten en lördag kväll. Min beundran av den svenska allmänna gemensamma sjukvården ökade ännu mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0