Ny rumskompis vem ?

Det är kväll måndag 3/7 en ny rumskompis rullas in. Vem är det ? Oh det är ju min leksingkompis här på avdelningen Ulf farfar till våran Foppa i LIF Filip Forsberg. Va kul nu blir det mer härligt hockey snack. Jag berättar gamla minnen om när Leksand tog sm guld 69. Vi bodde då i Gävle pappa Karl Hagberg jobbade på Länstyrelsen i Gävle. Dagen efter LIF tagit sm guld tog han på sig sin t-shirt med devisen Leksand är bäst och går rakt igenom Länstyrelsens lunchrum i härlig triumf. Ni kan ju föreställa er hur det mottogs men farsan var jättenöjd. Han var en äkta leksing oj nu kommer lite tårar man har mycket tid att minnas och ibland blir man lite sentimental. Vi har det trevligt tillsammans på rummet vi har tummat på att vi ska kämpa oss i form till säsongen för då ska vi träffas på Tegera Arena. Näst dag är det Ulfs tur för operation men han kommer tillbaka lovar personalen de är ju underbara. De läste kanske min etniska och religösa ställning formuläret jag lämnade in det blev ju leksing till slut. Leve den svenska sjukvården.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Jag är arbetskamrat med Marcus. Fick länken av honom till dig när jag talade om att jag brukar läsa bloggar. Jag upptäckte ett bekant namn i din blogg, nämligen Karl Hagberg. Skattemyndigheten var för länge sedan samlokaliserad med länsstyrelsen och då brukade jag heja på din far när vi möttes i korridorerna. Lustigt att man nu arbetar tillsammans med hans barnbarn! Åren går! Hoppas allt går bra för dig med operation och tiden efteråt! Inga-Britt Edling

2011-07-12 @ 10:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0