LIte om Skype och dagens möten med mitt älskade barnbarn Lukas

På morgonen

Strax innan den tänkta operationen som skulle ha skett 7,45. Satt jag och gullade med min guldklimp barnbarnet Lukas vi var tillsammans via Skype helt fantastiskt. Tänkt att få gulla med Lukas strax innan man körs iväg till operation
Så här såg det ut på skärmen
Välling så gött,

På eftermiddagen

Morfar kan inte hålla sig så kul att lägga in och ha att kika på senare. Jag måste lägga in några bilder från eftermiddagens möte också.
Va härlig du är gull gull från Morfar.

Lite om Skype

För er som ej vet vad Skype är. Här kommer lite information. Skype är ett chat program där man på nätet kan chatta. prata med vänner direkt via datorn även med kamera så att det blir videosamtal. Man måste ha programmet (gratis) dator och en internetuppkoppling. Det finns ju nu nästan överallt. Synd att det inte finns uppe i Pamir så man kan chatta med Joel.
En annan bra funktion är att man även kan för en väldigt billig penning ringa från Skype till vanliga telefoner och mobiltelefoner i andra länder och då bara betala väldigt låg samtals taxa.
Man betalar in en summa via kreditkortet till sitt konto i Skype. När man sen ringer långdistanssamtal via Skype går det till en server i mottagande land . Den ringer upp din kontakt i det landet och du debiteras bara en väldigt låg samatalstaxa.
Jag använde mig ofta av det när jag besökte KIna. Ringde hem till min Mamma i Leksand som nu är 90 år och inte har någon dator och pratade med henne precis lika bra som med vanlig telefon perfekt kvalitet. Jag tror minuttaxan bara var 10 öre ung,
Mamma hoppas besöket på Mora lasarett gick bra idag när du var in på kontroll av dina ögon. Jag ringer dig ikväll.
Stor Kram Mamma
Precis innan jag skulle publicera inlägget kommer Jonas och Marie in på Skype och jag flyttas från sjuksängen till Borlänge.

Kommentarer
Postat av: Christel

Hej Jan Eric!

Jag följer din blogg och gläds åt att du verkar vara vid gott mod.

tänk att du hittade en lika hockeyfrälst kille!

Tänker på dig!

Kramar från ett kallt och blött Falsterbo ( Horse Show)

Christel

2011-07-08 @ 20:11:51
Postat av: Christel

Hej Jan Eric!

Jag följer din blogg och gläds åt att du verkar vara vid gott mod.

tänk att du hittade en lika hockeyfrälst kille!

Tänker på dig!

Kramar från ett kallt och blött Falsterbo ( Horse Show)

Christel

2011-07-08 @ 20:12:24
Postat av: Jan-Eric

Hej Christel vad kul att du titta in. Du vet ju att jag älskar det här med hemsidor nyheter på våran i skolan etc. Det är kul att ha något att göra tiden går fort man vet ju inte hur lång tid det kommer att ta. Tack för du fixat sjukskrivningen jag hade kanske kunnat gjort det själv men som sagt ej sjuksriven sedan 1982. Man allt går att lista ut även i PS självservice.

Du är en pärla det här kommer jag att fixa vi ses i höst då ska vi genomföra GY11 och utveckla It´s learning.

Ha en skön semester kommentera eller maila gärna det värmer så gott.

Kram Jan-Eric

2011-07-08 @ 22:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0