Kl 12 dagen innan operationen några tankar

Har tidigare på  kvällen tagit mina varv runt i korridoren de tre sista varven små joggades. Ingen syster protesterade så det var ok på bortre långsidan försökte jag pressa tiden lyckades komma ner från 26 sekunder till 16 sekunder. Får se vad det blir efter operationen. Lite endorfin strömande till.
Jag gick också några varv runt i balkongen där stod grabbarna och snackade och njöt i den svala sommarnatten solen var på väg ner.
Grabbarna på balkongen
Jag är nu hibiscrubad kl 1:08. Jag är lugn inte det minsta orolig för operationen.
Ur mail till min kirurg:
"Full tillit och en stark övertygelse att det kommer att gå alldeles utmärkt. Det känns som i fredags när de frågade om jag skulle ha lugnande medel. Nej tack jag är ko lugn inte det minst orolig rulla ner mig och se till att tumören kommer ut.

Nu kör vi bollen är rund (mitt motto älskar att spela innebandy med gänget på skolan.
Här finns bara positiva känslor det har jag spridit här på avdelningen.
Psyket hänger ihop med kroppen får bli ett inlägg om det."
Jag har hela tiden kännt en  värme och empati runt om kring mig människan är i grunden empatisk
"Människan är född med en dragning till samarbete och vänlighet. Vår arts framgång har byggt på att vi är så enastående duktiga på att leva oss in i andras känslor. Empatin är vår arvedel. Vår medfödda förmåga att känna vår nästas smärta är vi förmodligen ganska ensamma om i djurvärlden. i alla fall i vår omfattning."
Citerat ur boken Skymningssång i Kalahari ( Lasse Berg) Läs den boken.
Ut med tumören upp på banan kämpa. Jag ska vara fight for fight i höst.
God Natt tack för er empati människan är god. kl 1:29
Ps har faktiskt gjort ett experiment Har tänkt ut ett invecklat inlägg Carro vet i stora drag se så mycket jag kommer ihåg efteråt. alltid lärare. alltid lärare
Hörde av farfar Foppa att Filip har lyckligt landat i Usa. Vi ses i Tegera arena i premiären.
Alltid leksing ,altid leksing.
( unika besökare idag 241)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0