Jubel dagrummet Sverige gör 3-1

Vi sitter i dagrummet och ser på fotboll. Det är kvatsfinal mellan Sverige och Australien Lotta Sjölin lurar den australiska målvakten så fint och rullar in 3-1. Hurra mååååååååååååål Hörs det i dagrummet.

Oscar, Fia,  Carolina, Marcus, och Jan-Eric jublar när Sverige gör mål
Här sitter vi och ser på fotboll i dagrummet.
Jan
Jan-Eric njuter av en öl til lmatchen. Frågade givetvis innan om det var ok och en alkoholfri Carlsberg var ok. Det blir kanske operation i morgon och då får det inte vara någon alkohol i kroppen. Alkoholen är ju en drog som påverkar nerverna i hjärnan. Kanske ska skriva om det lite mer vetenskapligt i ett inlägg längre fram.
Men det var gött.

Hulekun Kylekun

Oj nu fick jag min cortison medicin
Hulekun kylekun på er.
Med hulekun kylekun går medicinen ner.
För er som har följt bloggen från början vet att jag har försökt lista ut vad det betyder.
Men en kvinnlig patient med finska rötter här på avdelningen upplyste mig om hur det hänger ihop.
Det är skämt ord typ tjinge ling etc. Va bra då är den frågan ur världen.
Ja cortisonet speedar ju upp kroppen ska försöka hinna med det i en senare mer vetenskapligt inlägg om det hinns med vet ej hur mycket arbete det blir med denna blogg efter operationen. Men den kommer att uppdateras även när jag ligger på operation bordet.
Nu går jag och vilar en stund i rummet vi ses.

+

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0