Innan operation: Jonas

Sov hos Brossan Oscar som ska upp i svinottan för att piska på sommarjobbare. Så jag kom tidigt till jobbet. Farsan hade ju varit vaken ännu tidigare och bloggat såklart. Ringde och snackade lite med farsan och då jobbet bara ett stenkast så kunde jag ju sitta med honom och jobba istället för ensam på kontoret. Sagt och gjort.

Mötte Oscar utanför, perfekt avlösning. Spritade händerna, är ju viktigt med det på sjukhuset, och hämtade en kaffe.
Farsan satt klistrad vid bloggen, så jag satt mig brevid och drog igång min dator. Sådan far sådan son? Småpratade lite med farsan, som berättade om sina minnes experiment.
Farsan snackar med Syrran precis innan han rullas iväg.
Farsan ringer syrran.


Efter en stund kommer Skötaren som ska köra ner Farsan till operation. "Nu får du stänga av datorn" säger hon.
Smått panik utbryter, jag får hans telefon då vi ska sända SMS att han rullar på operation till en drös med folk. Sen ville han ringa syrran. Sjuksyrran kommer in med sista medicinen en kopp lugnande. Farsan ville inte ha men det var läkarens ordination. Jag tänker att det kanske mest var för deras skull och inte för farsan. Lite upp i varv var han. Som Oscar skrev så utmanade han sjuksyrran att slå hans tid i korriodern.
Jag får följa med till hissen och Farsan slutar med en sista bild med Tummen upp!
Det sista jag får se innan farsan rullar in i hissen. Tummen upp!
Go GO farsan!


Update:
Farsan är nu på uppvak han har sagt några ord till Sjukskötaren! Mera info kommer ifrån Oscar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0