Handlar tröja på starshop

Onsdag På förmiddagen försökte jag handla en Lif t-shirt. Den fina tröja jag fick av min underbara klass jag tog farväl av förra året (er glömmer jag aldrig)var smutsig så den fick jag inte med mig hit. Val av tröja var givet när man har vår nya Foppas farfar som rumskompis. Ulf har förstås redan en sådan tröja och den är jätte snygg. Filip Forsbergs tröjan Det blev lite problem då jag ville ha tröjan så fort som möjligt och det stod på hemsidan att leverans sker fredagar. Dessutom vill jag inte ha alla mina kommande köp på webshopen till Avdelning 85E. Hittar telefon nummer  till Tegera Arena genom hitta.se. Men aj växeln är stängd och det går ej att hitta något direkt nummer till starshop. Men Emil Nielsens mobil nummer hittar jag för er som ej är leksingar är eller numera var Emil legendarisk hejaklacksledare på Norra stå. Han förstår mig direkt men han är på semester och kan ej hjälpa till praktiskt. Men vi snackar lite och Emil tar sig tid vi leksingar ställer upp för varandra i alla lägen, Jag drar några av mina roliga tokiga Leksands minnen här kommer en ny som jag ej skrivit om i den här bloggen.
Emil kommer faktiskt ihåg att vi träffats en gång när jag påminner honom att han är med på en bild där han står mitt i en hög kineser det är när jag skjutsade dem från Borlänge till Matchen mot Växjö för ca 1,5 år sedan och lärde dem hur man ska heja påLIF vi var då i Leksands kommuns loge. Några vänner som hade plats mitt emot sade efter matchen att så livat hade de aldrig sett att det varit i den logen. Kineserna kom från Wuhan de hade jag lärt känns sommaren innan då jag hade förmånen att få delta i ett utbyte mellan en skola i Borlänge och Wuhan tack vare att min dotter Anna höll i det hela. Så nu har vi leksingar i Wuhan också.

Ja man har ju varit leksing sedan barnsben och sett många matcher bland annat såg jag den förra matchen som hade publikrekordet innan Slaget vid Siljan skedde i år. Det var på 60 talet en match mellan Leksand och Brynäs i den gamla uterinken. De var så knökat med folk så trångt att det ej gick att röra sig. Bredvid oss var det en farbror som var så kissnödig vad göra han tar upp en platspåse typ Domus påse om ni minns den kissar den halvfull och slänger ner den bakom läktaren det är andra tider nu i vår fina Tegera Arena. På den tiden fick man ju starta talkörer med kara plan kara plan när det hade snöat så mycket att spelet blev lidande. Då efter ett tag så kom maskinen in och ofta några gubbar med skrapor och fixa till planen igen för en stund. Apropå så fanns det i Södertälje en duktig målvakt Klimpen Häggrot han brukade alltid bygga vallar runt sitt mål av snö de stoppade givetvis inga puckar men det var hans sätt att psyka motståndarna lite.

Jag förklarar också lite för Emil varför jag så gärna vill ha tröjan. Vill ta en bild på oss tillsammans i samma tröja två bröder leksingar som tummar på att nu ska vi kämpa och komma i form till säsongen. Vi har redan bestämt att att vi ska se en match tillsammans i höst. Vi får väl se vi kanske hamnar på jumbotronen i höst. Av Emil får jag ett direkt nummer till starshopen 0247-13002 bra att kunna för er som ska handla och det hoppas jag blir många.
Fick direkt tag i Lars tror jag han heter du får ursäkta om jag minns fel men jag har ju en hjärntumör. Han hjälper gärna till jag läser upp adressen hit Neurocentrum Avd 85E Akademiska sjukhuset 75185 Uppsala. " Jag fixar det manuellt det ska gå iväg i dag säger han du har tröjan senast fredag, jag lämnar med min mailadress så får du skicka en bild och det hoppas jag att jag snart ska kunna göra. Den kommer givetvis in här på min blogg. Ja nu var det bara att skicka iväg beställningen. kul att ha något kul att se fram emot. Nu ska jag gå mina vändor i korridoren ska försöka filma en vända med mobilen och se om det går att lägga in här. Det blir nog inte idag möjligen imorgon vet ännu inte när operationen ska ske får kanske veta exakt datum idag på ronden men den kommer först efter kl 16 någon gång. Det finns tydligen en funktion i bloggen då man kan mmsa in in från mobilen ska bli kul att prova. Ni som känner mig vet ju att jag tycker om att trixa lite med datorn. Kul att blogga skönt att ha något att sysselsätta sig med.
Jag har kompletterat inställningar nu så nu ska man kunna hitta bloggen under följande kategorier livsstil o hälsa. sport och politik.

När vi var i Kina En nyhet jag skickade hem till Haraldsbogymnasiet Den skildrar en fest med våra kinesiska värdar där vi på scenen har en improviserad majstångsresning. Lägge märke till min nationaldräkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0