Första duschen innan operationen

Det är sent kl. 23.20 ska snart kalla på syster så de kan koppla bort droppet för jag måste ut och duscha i duschrummet som är starx utanför vår sal. Man ska tvätta hela kroppen med Hibbiscrubb det är väl ett sorts desinfiktionstvål över hela kroppen, börja uppifrån och gå nedåt. vara väldigt noga att man rengör i alla veck armhålor, ljumskar mm.. Efter det så duschar man av i vatten och gör om samma sak igen.kallar på personalen som kommer med rena kläder de har samtidigt renbäddat sängen. Det här gör man för att minska infektionsrisken vid operationen. I morgon blir det samma procedur igen innan jag körs iväg till operationen.
Hoppas nu att man får sova skönt i natt det får jag säkert det brukar jag göra. Det ät bara att hålla tummarna och hoppas att allt har gått bra när man vaknar upp på NIVA neuro intensivvårdsavdelningen i morgon någon gång efter lunch kanske. Jag blir nog kvar här 4 - 5 dagar efter operationen.
Kram på er alla och God Natt vi hörs kanske tidigast om ca 4 dagar nu kommer Oscar att ta över rapporteringen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0