En sista reflektion innan operationen

Oj jag hinner med ett inlägg till det är nu fredag 2011-07-08 operationsdagen kl 1.48 6 timmar kvar till operationen. Jag är NDF nyduschad och fräsch nu har jag Hibiscrubat mig obs stavningen det ska bara vara ett b i hibiscrub. Det är ett Kutan medel hudinfektionstvål. Hibiscruben gick bra värre var det med skägget. Rakapparaten var borta och jag måste raka mig med hyvel men skägget är för långt. Det tar tid men Elin som hjälper mig jommer på råd kommer in med en sax. Varför tänkte inte jag på det sax och kam är ju vältjänt på HBO som har frisörprogram, Det har ju jag hört många gånger där då jag har varit skäggmodell. Sorry skägget är väck men det kommer tillbaka till hösten igen det lovar jag.
Tillbaka till rummet i rena kläder sängen är fin och våran Gabbe här Gabriel kopplar in droppet igen. Skönt att ha en Gabbe här också vi har ju fått tillbaka våran Gabbe i Leksand igen världens bästa Karlsson man kanske skulle köpa hans tröja också.
Hjärntumören har nu varit i den allmänna sjukvården i en vecka samt en dag. jag har under den tiden mött en helt fantastisk personal. ni är hekt underbara och gör ett fantastiskt jobb ni är värd all uppskattning stöd och en väldigt bra lön. Leve den gemensamma välfärden. Oscar i morgon kan jag inte beställa den härliga frukosten hos dig men jag längtar efter den-Nu är det dock fasta som gäller. Apropå empati vänlighet med mera och frågan om människans natur läser jag just nu en väldigt bra bok det är Lasse Berg som har skrivuit den andra boken om människans utveckling. Skymnings sång i Kalahari. Här utvecklar han tankar kring människans natur utifrån aktuell antropolgisk evolutions forskning.
Hur är människans natur vad har gjort att vi som art har blivit så framgångsrik.Är det konkurensen strider etc. eller är det samarbete empati som gjorde att den lilla grupp av samlare klarade av det hårda klivet i människans barndom.
Både Lasse och jag är övertygad om att det är solidariteten i gruppen empatin att dela det man samlat solidariskt vid lägerelden att ta hand om oss gemensamt som är människans natur det stöds också av forskningen.
Uffe vår goa bibliotikarie du får förlänga lånet det vet jag att du fixar för du är en pärla.
Det känns skönt att veta här på avdelningen känns det också så i förhållandet mellan patienter och personal och mellan patienterna vi är en liten sammansvetsad flock här på avdelning 85 E. Leve dolidariteten.
Tack Gabriel för att du tog en bild av mig här, Så här ser jag ut nu rakad och fin.
Nyrakad vid sängen min nya arbetsplats.
Nyrakad
Till sist det har varit väldigt kul att blogga: Skönt att ha något att pyssla med om dagarna tiden flyter på fint det är att rekomendera.
Carpe deim Fånga dagen kl är 2.25
Natti natti puss och kram på er alla i min härliga familj. Ni är alltid med mig i mina tankar.

Kommentarer
Postat av: Karin Strömberg

Lycka till nu! kram på dig!

2011-07-08 @ 04:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0