En dråplig grej torsdagen 14 juli.

måste berätta om det här som hände igår torsdag det är fredag morgon nu. Har lite tid att skriva nu i väntan på frukosten.
Jag har ju tidigare pratat om kampen att kissa själv.
Det gick ju men nu gällde det att tömma blåsan.
Syster kollar blåsan med bladdern
Efter varje toa besök måste
blåsan kollas med en bladder med ultraljud kollas då hur bra blåxan är tömd. Finns det mycket kvar  måste det tömmas med kateter. Man trär då in en slang i urrinröret matar in den upp i blåan när man kommer dit blåses en ballong upp o ch blåsan tömmes.
Nu hade jag problem blåsan full måste tömmas.
In med kateter utan bedövning var van sen intensiven.
Men den når ej blåsan nu är dom två systrar: Men jag ligger i sängen och hejar på mata på mata på mata på mata på. Det är nog första gången någon hejat på dem idetta jobb med kateter de skrattaar. Lite de får byta typ in med ny kateter ingen bedövning kör på hör de från sängen och sedan mata  på mata på mata på. OCh med den här typen komer de fram till blåsan och den töms det känns faktiskt när den kommer fram nu är ni framme säger jag. Blåsan töms lite senare vid nästa toa besök lyckades jag tömma blåsan själv ingen mer bladdring eller katetertömning sssssssköönt
Ännu en delseger vunnen nu gäller det få igång nästa system också joobade på det igår gemnom att gå med gåstolen så mycket jag förmådde.
Igår kväll alla system i full gång Ypieee
Jag ska tillbaka  Krigare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0