Strax innan operationen 11-07-12 kom på en Dråplig grej i lördags

Oj vaknar tidigt kl är 4:16 tisdag 110712. Kom ihåg en rätt dråplig sak som hände i lördags som jag glömt skriva ett inlägg om. Eftre kvällsfikat i lördags kl 19 borstade jag tänderna. Då långt inne fastnade en rejäl bit tandtråd tänderna jag tog ny tandtråd hur jag en gjorde satt det fast en rejäl bit och tryckte. Det var för glaappt för att få in ny tråd. Oj vad det iriterades. Jag satt i dagrummet med bloggandet Fredrrik undersköterskan kom förbi. Ja visst jag hjälper dig. Strax kom Fredrik tog fram en stor steril pincett, men aj det gick inte. Han försökte tag men det satt fast. tack Fredrik för att du är så hjälpsam. Du som all annan personal. Hörde dock idag att många hade sagt upp sig på Akutenpå grund av dåligt lönebud. Vi måste ge våra anställda inom den gemensamma samhällsägda välfärden en rejäl lön det är ni alla värda. Vår allmänna gemensamma välfärd  måste bevaras och utvecklas det är miin absuluta övertygelse. Ge välfärdsarbetarna en lön som motsvarar deras betydlese i samhället allt stöd till deras kamp för  en högre lön.

Ja där satt jag i dagrummet och det som då irriterade mig mest var tandtråden som satt fast . Hur gick det då till slut jo Elin sa till mig kör på med tandpetare så kanske det går. Jag kör på med tandpetare och lyckas få till så att jag kommer emellan tänderna med lite färsk tandtråd och ut far en rejälmbit trasig tandtråd det som varit så irriterande hela kvällen. Oj va skönt att bli av med det

Kl är nu 5:27 har fått en del medicin som ska intas innan operationen glukoshalt och temp har kollats bra värden glukoshalten var 5,6.

Kl 5:50 är nu hibiscrubad  morgon hibiscruben är klar. Har nya kläder på mig och tagit på mig stödstrumpor.

Oj jag råkade ta två tabletter lite tidigare  uppfattde inte att syster sa kl 6 men det är nog lugnt.

Ha en skön dag

Två timmar kvar till operation allt lugnt det här fixar jag följ min blogg Oscar rapporterar i fortsättningen. hjarntumorresan.blogg.se Jag är kolugn och vil nu ha tumören väck. Ja som Barsebäck Va ska väck Barsebäck vad ska in sol och vind Ha en skön dag Fånga dagen.( Från min Facebook)

Kl 6:44 Va bra jag får ha kvar datorn till strax innan de kör  in mig till operation väntar på attfå Skypa med lila Lukas oj tack undrerbara måg Jonas hörde av at du lägger in golvet i siovrummet det var ju mitt lilla projekt i sommar allt annat gjorde hann jag juklart i våras.

Nu får vi se om någon på avdelning 85E utmanar mig i koridor joggning. Känns skönt att veta att man innehar rekordet i borte rakan på 16 sekunder.

kl:7:08 Vi får se om jag har möjlighet att putsa det rekordet. Nu väntar nog ett nytt liv.

Ett nytt liv efter min andra födelsedag den 12 juli 2011

För operationen är jag inte ett dugg orolig för Men det är klart  att man tänker på vad de hitta hur det sitter etc. Det kan finnas risk för synförsämring då blir det på vänster sida efter som tumören sitter på högra sidan.

Jag är fult införstådd med det vad än blir för utfall kommer jag att kämpa med det inget är ju omöjligt.

Experimentet. Jag har tänkt ut ett minnesexperiment som Oscar lovat att testa på mig han kommer att skriva mer om det här.

Det gäller att utnyttja tilfället när det kommer kan nog bli riktigt intressant, en lektion redan fixad för NV3A i höst när vi kommer fram till hjärnan och nervsytemet i biologi B kursen.

Hoppas nu jag får med mig en bit av tumören också det är jag lovad.

Siktet är inställt på att komma igen.

7:30 snart nu är det dags att lämna ifrån mig värde saker

Nu tar Oscar över kvart kvar till Opertion

Håll tummaran det var strax innan 14 unika besökarepå bloggen var lite nyfiken.

Nu kör vi bollen är rund Bröder bröder Krigare Krigare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0