Det blir operation i morgon tisdag 12 juli


Min andra födelsedag
Nu ska tisdagen den 11 juli bli min andra födelsedag. Den dagen då tumören försvann ur min hjärna.
Blodprover är tagna och jag har pratat med min kirurg jag lyckades också få tag i honom via mailen efter vår träff öppnade han sin mailbox. Han svarade på mailet jag skickade igår kväll Bra nu har jag mailkontakt med min läkare. Hoppas vi blir mera tjenis med varandra han kan kanske ordna ett studiebesök här eller få hjälp på annat sätt med kursen i Biolog B. Nu ska i alla fall en bit av tumören komma hem till HBO i formalin.
Jag fick också en bra länk till hur en tumör operation går till inte exkat samma tumör som min men informativ.
Han var också snäll och granskade mitt blogg inlägg me dförsta mötet med honom då jag beskrev avd som skulle ske under operationen. det var helt ok sa han.
Jag fick också några bildfiler på scanningen ska försöka lägga ut dem senare om jag hinner nu är det full koncentration på operationen.
Film  tumöroperation den som utförs här är ej den de kommer att använda i min operation. intressant men inget för känsliga själar. Jag kan inte ta hand om er på en madrass nu.

Välkommen till Neurokirurgens operationsavdelning! så ser det ut i operationsavdelningen

Nya bätte bilder på tumören  i olika snitt ses nedan. nu ska den  väck.
Hjärntumören utan kontrastväska
Utan kontrast vätska
Med kontrastvätska
Med kontrastvätska
Utan kontrast

Kommentarer
Postat av: Magister Per

Hej,

Vad skönt att det blir operation imorgon. Det är alltid jobbigt att vänta. Jag har avtalat med Elin att ogräsbekämpningsbrigaden från Tvillingvägen som en solidaritetsgest skall ge sig på det oönskade som växer i ditt land samtidigt som läkarna tar hand om det oönskade som växer i ditt huvud. Imorgon kväll hoppas vi att både grönsakslandet och huvudet är i prima skick igen.

2011-07-11 @ 17:34:07
Postat av: Jan-Eric

Ha ha mitt i prick Per. Ta några bilder så jag kan lägga in bloggen. Tvillingsvägens kamp mot ogräset.

Vi ses i höst. Jag ger mig ej. Stor Kram Jan-Eric

2011-07-11 @ 20:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0