Dagens Skype på avdelning 85E

Förmiddagen
På förmiddagen var det besök hos barbarnet Lukas och mamma Anna i Hosjö.
Anna matar morfars lilla gull.
Morfars guldklimp morfar kommer snart hem
Gott kex med messmör så kul att äta själv
Mesmörs puus på mammas kind
Efter lunch
Efter lunchen bar det av hem till Månstigen i Hälsinggården och ett kärt återsende av hustrun Elin.
Elin och Anna dyker upp i Skype och jag flyttas hem till månstigen och får se min kära hustru.
Blogg redaktionen sitter då i dagrummet.
Rundvandring på avdelningen.
Jag gav mig av ut på en vandring runt avdelningen så att Anna och Elin får se hur jag har det. De talade också med några patienter och personal. De gjorde ett virtuellt besök hos mig. Tänk vad man kan göra med modern IT teknologi ännu en gång leve Skype.
Vi ger oss iväg häng med en tur.
Vi startar i dagrummet. Lägg märke till kaffeautomaten i bakgrunden.
Kaffeautomaten Jan-Eric visar var han tar tepåsar och på kvällen choklad.
Jan-Eric visar var han tar skorpor och kex till den sena kvällschokladen.
a
Vi går ut på balkongen som ligger i anslutning till dagrummet.
Vi fortsätter ut på b
Vi forsätter till mitt rum nr 12.
Här ser vi köket som ligger strax utanför salen. Här står man och beställer sin frukost kring kl7.
Vi forsätter in i duscen som finns några dörrar längre ned. Jag pekar på hibiscrubburken desinfiktionstvållösningen. På väggen bakom skymtar beskrivningen hur man ska göra. Först tvätta håret med vanligt schampo skölja, sedan tvättar man hela kroppen med hibiscrub noga i att komma åt överrallt. Skölja sedan gör man samma hibiscrub tvätt igen sköljer. Tar på rent linne går till en renbäddad säng. På morgonen gör man om samma procedur en gång till men man behöver ej då schamponera håret.
Här  är expedition
Jan-Eric visar stången han brukar träna armarna på då han går sina rundor i koridoren.
Vänsta korridoren upplopet på rundorna längst ner vi tillbaka i dagrummet.
Kvällen
På kvällen var vi åter tillbaka i Hosjö denna gång i det nya fina badkaret. Vi fick vara med då Lukas tog sitt kvällsbad. vi på avdelning 85E hade då hade alla i Uppsala samlats vid datorn.
Lukas ska badas. Morfars lilla gull.
Vi alla i Uppsala Oscar, Jan-Eric, Marcus, Jonas och Carolina är med när Lukas badar hemma i Hosjö.
Lukas i badkaret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0