Bloggövervakning: Oscar Krigare!

Hejsan!

Svängde förbi pappa imorse och önskade lycka till, det sista jag sa var tillsammans med pappa och det var mantrat "Krigare, Krigare, Krigare!" Vilket jag verkligen tycker att farsan är! Han har en sällan skådad kämpaglöd och vad som än händer efter operationen så brinner hans ögon att han ska komma tillbaka igen!

Jonas kom precis när jag gick ur dörrarna till hus 85 och han var med pappa innan han rullades iväg  för operation. Pappa var tokig och ville att sköterskan skulle slå hans rekord i korridorslängan genom att springa med honom i sjukhussängen, sköterskan tyckte inte det var någon bra idé, eller så vågade hon helt enkelt inte försöka.

Har precis avslutat ett samtal med uppvakningsavdelningen och de hade precis fått veta att operationen är på väg att slutföras och att Jan-Eric ska strax påbörja uppvakning. Det verkar som det är en hel del att göra innan det är helt klart och de kunde inte säga något om hur det har gått. Jag fick dock telefonnumret till den avdelning som han kommer vakna upp i och att jag skulle ringa dit klockan 13.00.


Så nu får vi bara hoppas att allting har gått bra och att de har fått bort tumören!


Ps. Pappa har innan operation förberett ett eget experiment, kanske är hans naturvetenskapliga ådror som bultar, det handlar om minnesanteckningar som han skrivit i ett ej publicerat blogginlägg. När han piggnat till efter operationen ska han försöka skriva ner de historier bakom varje antecknad punkt för att se om minnet är intakt och att alla associationsbanor är oskadade. Det får vi verkligen hoppas att de är! Vi återkommer senare med resultatet av detta. Kommer statusuppdatering närmare klockan 13.00 Ds.

// Oscar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0