Beställer en Ipad 2 från Tech Data

Nu krävs det lite förklaring det här inlägget kommer bli mycket långt innan det är klart.
Vid samtal med Elin så vill hon ha en egen liten dator för att följa bloggen. Blev så glad så jag tänkte överraska henne med att beställa en
Falu Multimedia (obs hemsidan funkar ej det var ett sommarjobb jag planerat)
Är mitt företag jag startade 1984. Jag var då dataansvarig på Svärdsjöskolan mycket intresserad av att utveckla datoranvändadet pedagogiskt.
Jag hade kommit i kontakt med ett nytt multimediaprogram Picturebook i det programmet kunde man göra egne multimedia presentationer. Jag ringde firman som var leverantör av programmet i Sverige EPOC System så mycket så de tyckte till slut kom ner till Stockholm så visar vi dig det här på plats.
Det bar iväg till Stockholm fick mycket bra hjälp.
Jag kämpade på med programmet och blev till slut väldig duktig på det. Skapade en handlennig ett steg för steg handledning i programmet,
Ja la ner sså mycket tid att det här kan man kanske dra anytta av intresset för multimedia var stort, Startade då handelsbolag med min fru ELIn en annaaaan faktor som bidrog till start av firman var att ELin blev av med extra jobben på lasarettet hon hade tidigre på alla loven gott in extra och jobbat hon är utbildad barnsköterska. Nu hade det blivit nedddragningar inga fler vick. Firman kanske skulle ge dessa pengar istället.
Beställer Ipad på Tech Data
En av mina leverantörer ja faktiskt från start är Tech Data fast då hette företageg computer 2000.
NU gäller det hittar inte tillhemsina techdata.se fel Med Hitta. se hittar jag telefonnummret känner igen siffrorn skönt hjärnan i trim ännu. Får tag i en hjälpsam försäljare förklarar lite det var ju tecdata.nu
Kommer in opå sidan känner genast igen den klickar på login.
Oh då var det företagsnumret komer ihåg alla siffror  oj  Inloggningsnamnet det sitter så när som på en bokstav får hjälp kommer ihåg lösenordet är inne. Beställer en IPad 2 men det är lång leveranstid kmen den kommer i augusti. Är själv nyfiken på funktionen det är kanske en IPad patienterna ska ha vid sin sssssäng för att  håklla kontakten med de sina för snabbare tillfrisknad. Det måste jag testa kanske skulle man ha tillgång på Ipads på avdelningarna vi får väl se. Hittar en liten netbook som jag beställer den fanns  i lager den borde vara framme på måndag.
Men vilken känsla att kunna beställa komma ihåg företagsnumret. Vem vet får kanske jobba mer med företaget i framtiden och trappa ner skoljobbet vi får väl se.
Jonas och Anna ni får hjälpa mamma med netbooken på måndag så att hon ssssjälv jkan följa resan det fixar ninoch ps ssssssäng inget än det är en överraskning.
Företget körs igång Jag blir åtrförsäljare av Picturebookoch även för Tech Data. Lägger upp en databas ned alla högstadie och gymnasieskolor. Gör ett reklam utskick jag kallar Multimedia nytt Trycker fram adress etiketterjag tror det var ca 2000 adresser. Lämnar i för tryck . Kommer ihåg hur alla barnen sitter i gillestugaaaan och stoppar i kuvert. Iväg till POsten ddddddddå fanns det en riktig post i Norslund man fick bra hjölpme datt öppna konto etc bli post kund för att smidigt sända iväg utskicken. Skaffar ockå min första mobiltelefon en stor tung ERicson nu har man ju behov av en mobil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0