Besök på operationsavdelningen

Efter lunchen kommer två biträden in på rummet. De ska följa mig ner till operationsavdelningen där jag ska få prata med min narkosläkare.
Här träffar jag min narkosläkare på operationsavdelningen på våning 2
Vi går in på kontoret jag får förklarat hur det ska gå till. Får smärtstillande medel medel mot illamående och förståss narkosmedel. Jag kommer att rakas på huvudet och innan jag gör de obligatoriska ducharna innan jag bäddas ner i rena sängkläder måste jag raka av mig skägget så att inget fastnar runt munnen de komer att tejpa där imorgon. Det ska göras med en rakapparat som finns på avdelningen

En historia om skägglös

Jag berättar då att det var ett tag sedan jag var skägglös. Det var på 80 talet då jag var lärare på Svärdsjöskolan i No och matematik jag var också datansvarig höll på med projekt kring multimedia och desktop. Vår skola lyckades också få domännamnet Falun.se först i Falun. Adbkontoret med Janne Fors blev lite paffa när de upptäckte det men de fick givetvis domänen till Falun inte bara svärdsjöskolan. Min rektor skrattade gott åt det.
Men nu till skägglös historien vid vårterminens slut hade vi då tradition att ha en spexavslutning sista dagen. Fotbollsmatch mellan lärarlag och elevlag. maskeradtävling och skämttävlimngar mellan de olika maserad utklädda klasslagen och lärarlaget. Två av dessa avslutnigar med ett antal år emellan var alla i lärarlaget maskerade till det motsatta könet. Ja vad göra klippa håret våldigt kort fram med rakhyveln raka av allt skägg. Elin sminkar mig maskara, ögon, lösögonfransar, läppstift. på med en klänning peruk stoppaupp brösten handvåtska och damskor. I Hosjö ska jag hämta upp en kollega Håkan Johansson smeknamn jappen vi samåkte ju hela tiden tänk på det bra för miljön. Jag stannar hann går fram till bilen ser mig vågar inte gå in förrän jag går ut och han känner igen min röst. Vi åker ut möter där Berit Bergsström Syo Berit Hon står bara och stirrar känner inte igen mig förrän hon hör min röst samma med köskpersonalen som jag var rätt tjenis med gick upp till dem och skoja innan det bar av till fotbollsplan för hela spexet, vem som vann etc.har jag glönmt men det var väldigt kul. Det var en mycket fin tid på Svärdsjöskolan med många härliga kollegor och elever.
När jag sedan kom hem fortfarande  som ärtig dam hade vi hantverkare hemma för vi skulle installera värme pump. När jag kommer ner i källar ingången öppnas dörren och Ecke teknikern tittar ut. "det är jag som är mannen i huset säger jag" ni skulle setts hans min. Men vi hade förståss anlitat Sundströms i LInghed så han var från Svärdsjö så efter att tag rätt snart förstod han varför mannen denna dag såg ut som en äkta dragshowdrottning, jag tror hans son gick påskolan då också.  När jag kom hem andra gången blev jag och Lasse Börjesson en annan kollega som då också bodde i samma villaområde avsläppta uppe på Korsnäsvägen. Vi fick då tillsamans gå genom området fortfarande utklädda till paranta damer vi fick heja på alla som var ute i sina trädgårdar och förklara hur det förhöll sig. Det blev många goda skratt i Hälsingården den dagen men det bjöd vi på.
innan jag lämnar narkosläkaren får jag veta att min kirurg är mycket skicklig det visste jag i och för sig innan att de är här på akademiska. jag är inte det minsta orolig för själva operationen lite funderingar vad de kommer att hitta om de får bort allt lätt har man dock. Men tankarna är positiva det här ska vi kämpa bort.
Jag passade på att ta en bild med mobilen på ingången till operationsavdelningen där rullar jag in imorgon kl 7.45 håll tummarna Kram till er alla familj, släkt och vänner.

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Jan-Eric!



Min son berättade för mig vad som hänt/händer dig och visade mig din blogg i går. Han har pratat så gott om dig i tre år - ni hade nog rätt skoj ihop med den där klassen?! - och jag blev onekligen tagen av det hela. Men när jag nu läst igenom dina inlägg, så har jag faktiskt skrattat högt ett par gånger. Vilken härlig humor du har! Precis som Marcus berättat (Marcus från fjolårsstudenterna).



Nu håller jag alla tummar och tår för att de får ut en hel och godartad tumör i morgon förmiddag!

2011-07-07 @ 23:54:41
Postat av: Jan-Eric

Tack Marcus och alla i den klassen var ju härliga. Det här kommer att gå bra tack för stödet det värmer.

2011-07-07 @ 23:57:38
Postat av: Sandra

Hej Jan-Eric!

Önskar dig lycka till med operationen imorgon.

Jag och Edvin Wedin, båda f.d. elever på hbo, håller alla tummar för att allt går så bra det bara kan! Det här fixar du!



Kan tänka mig att det var en alldeles särskild syn när du och Börjesson promenerade utklädda. :) Hade faktiskt Börjesson som klassföreståndare när jag gick i Svärdsjö.



Kämpa på nu! Önskar dig allt gott!

/Sandra (hon med cikliderna) och Edvin

2011-07-08 @ 00:31:49
URL: http://fluffganget.blogg.se/
Postat av: Jan-Eric

Hej Edvin och Sandra lugnt jag minns er väldigt väl trots att jag har en hjärntumör Tack för stödet ja det var festligt.

2011-07-08 @ 02:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0